ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روزنامه های گاردین، فایننشال تایمز، نیویورک تایمز و خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه اعلام کردند که وب سایت هایشان به واسطه یک وقفه گسترده اینترنتی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، وب سایت گاردین به طور کامل از دسترس خارج شد.

کاربران اینترنت در سراسر جهان برای دسترسی به یوتیوب، توئیتر، ردیت، اسپاتیفای، توئیچ، آمازون و پی‌پال به مشکل برخوردند.

وب سایت سی ان ان و روزنامه فرانسوی لوموند نیز پیام های خطا را نمایش دادند. شبکه خبری الجزیره نیز تحت تاثیر این مشکل قرار گرفت.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد وبسایت رسمی دولت انگلیس هم از دسترس خارج شده است.

هنوز عامل بروز این مشکل برای وب سایت ها شناسایی نشده است.

 

سایت‌های اروپایی و آمریکایی از دسترس خارج شدند
سایت‌های بعضی رسانه بزرگ غربی از جمله «فایننشال تایمز»، «گاردین»، «نیویورک تایمز» و «بلومبرگ» از دسترس خارج شدند که گفته می‌شود به دلیل اخلال در تاسیسات زیرساختی اینترنت بوده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت‌های بسیار پربیننده پینترست، اسپوتیفای، پی‌پال، ویمئو، توییچ و ردیت و نیز پایگاه‌های اینترنتی رسانه‌های بزرگی همچون یورونیوز سی‌ان‌ان، گاردین، نیویورک‌تایمز، بی‌بی‌سی و فایننشال‌تایمز از جمله وبسایت‌هایی هستند که بر اثر این اختلال با قطعی روبرو شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، به نظر می‌رسد که اختلال فنی «فَستلی»، شبکه اصلی سی‌دی‌ان، دلیل این امر باشد. شرکت «فَستلی» که شبکه اصلی تحویل محتوا به این وبسایت‌هاست، تأیید کرده است که در پایگاه نمایشگر وضعیت خود، با قطعی مواجه است. این شرکت اعلام کرد: «ما در حال بررسی تأثیر بالقوه عملکرد خدمات سی‌دی‌ان خود هستیم.»

شبکه‌های سی‌دی‌ان یا تحویل محتوا، بخشی اساسی از زیرساخت‌های اینترنت هستند. این شرکت‌ها بهبود عملکرد و در دسترس بودن خدمات وب شبکه‌های سرور جهانی را مدیریت می‌کنند.

سی‌دی‌ان‌ها به عنوان سرورهای پروکسی عمل می‌کنند و داده‌ها را در نزدیک‌ترین مکان به کاربر نهایی در حافظه پنهان قرار می‌دهند. برای مثال، محتوای چندرسانه‌ای اغلب در یک سرور سی‌دی‌ان در نزدیکی شما پنهان می‌شود تا لازم نباشد هر بار که صفحه وب را بارگیری می‌کنید، بروید و آن را در سرور اصلی جستجو کنید.

در واقع این کار برای آن صورت می‌گیرد که شما سریع‌تر به صفحه مورد نظر دست یابید، چون اگر بخواهید هر بار همان صفحه را از طریق سرور اصلی بارگیری کنید، این کار طول می‌کشد و سایت به اصطلاح «تنبل» می‌شود. سی‌دی‌ان این زمان را معمولا به کمتر از 25 هزارم ثانیه می‌رساند.

بیشترین کاربرد سی‌دی‌ان در وبسایت رسانه‌هاست.

اختلال به وجود آمده تنها منحصر به یک مرکز داده‌های به خصوص نبوده و آن گونه که فستلی می‌گوید این رویداد یک «اختلال جهانی سی‌دی‌ان» است. به این ترتیب انتظار می‌رود که این اتفاق بر شبکه مشتریان شرکت فستلی در سطح جهانی تأثیر بگذارد.

  • ۰۰/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">