ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت جهانی گوشی رو به افزایش است

| دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

سـاحـره چـمـنی - اپل با عرضه اولین گوشی آیفون، علاوه بر انقلابی که در صنعت گوشی های موبایل ایجاد کرد، باعث افزایش ناگهانی قیمت گوشی نیز شد.
بعد از اپل، سامسونگ هم به عنوان بزرگ ترین رقیبش اقدام به عرضه گوشی هایی با قیمت بالا کرد و به این ترتیب بود که نخستین موج افزایش قیمت گوشی به راه افتاد.
تا پیش از آن قیمت گوشی رقم بالایی نداشت، البته نباید این موضوع را هم از یاد ببریم که تا قبل از عرضه آیفون، گوشی هوشمند معنا نداشت و همین هوشمند شدن گوشی ها و اجزا و کامپوننت هایی که به گوشی ها اضافه شد، موجبات افزایش قیمت گوشی را فراهم کرد. 
در این میان شرکت هایی مثل سونی، ال جی و اچ تی سی هم روی موج سوار شدند و کم کم قیمت گوشی های شان را افزایش دادند. به این ترتیب بود که گوشی ها به رده های پرچمدار، میان رده و پایین رده تقسیم شدند.
تا آن سال ها قیمت گوشی های بالارده از 500 دلار تجاوز نمی کرد، اما کم کم اپل قیمت گوشی های بالارده را به 650 دلار رساند و به این ترتیب سایر شرکت ها نیز از این موضوع تبعیت کردند و میانگین قیمت گوشی ها به حدود 600 دلار رسید. سال به سال این قیمت ها با افزایش همراه بود و در این میان حتی شرکت هایی مثل هوواوی هم که به ساخت گوشی با قیمت های پایین شهرت داشت، وارد این بازی شد و هم اکنون گوشی هایی راهی بازار می کند که میانگین قیمتی آن با گوشی های اپل و سامسونگ برابری می کند.
این موضوع کم کم دامن تولیدکنندگان چینی را هم گرفت و شرکت هایی مثل شیائومی و ZTE که گوشی های اقتصادی تولید می کردند حالا گوشی هایی با قمیتی بالاتر از 500 دلار راهی بازار می کنند.
اما امسال جریان تازه ای به راه افتاده و آن هم از سیاست اپل آب می خورد که آن هم افزایش قیمت گوشی و رسیدن آن به بیش از هزار دلار است.
اپل امسال مصادف با دهمین سالگرد عرضه آیفون، قصد دارد گوشی متفاوتی به بازار عرضه کند تا یاد و خاطره اولین آیفون را که به نوعی انقلابی در صنعت موبایل ایجاد کرد، دوباره زنده کند. 
بر این اساس اعلام شد که قیمت این گوشی بیش از 1000 دلار خواهد بود و حتی نوید عرضه نسخه ای از آن با قیمت بیش از 1200 دلار داده شد. این موضوع باعث شد تا سامسونگ نیز قیمت گوشی پرچمدار جدیدش را بر پایه 930 دلار قرار داد که در برخی نسخه ها این قیمت به 1200 هم می رسد و به این ترتیب این گوشی را با قیمت بسیار بالایی راهی بازار کند. در این میان، گوشی های دیگری همچون پیکسل های گوگل و سری میت هوواوی در راه است که انتظار می رود این گوشی ها هم به دلیل اینکه وارد این بازی قیمتی شوند با قیمت های بسیار بالایی در اختیار مشتریان قرار گیرند. بنابراین اقدام اپل برای عرضه گوشی با قیمت بالا باعث شد تا قیمت جهانی گوشی به یکباره افزایش یابد و این موضوع روی سایر تولیدات هم تاثیرگذار خواهد بود. 
به این ترتیب از این پس اگر قصد خرید گوشی در رده های بالایی را دارید دیگر با هزینه کمتر از هزار دلار، معادل 4 میلیون تومان نمی توانید گوشی باب میل تان را بخرید.

  • ۹۶/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">