ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کمیته مخابرات مجلس، گفت: لایحه جرایم رایانه‌‏ای را دولت با قید فوریت تقدیم مجلس نکرده است.

دکتر رمضانعلی صادق‌‏زاده، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، بررسی لایحه قانون جرایم رایانه‌‏ای در مجلس را مستلزم قید فوریت بر این طرح از سوی دولت عنوان کرد و اظهارداشت: در صورتی که این لایحه با قید فوریت به مجلس آورده می‌‏شد روند سریع‌‏تری را برای بررسی و پی‌‏گیری می‌‏گذارند.

وی، ادامه داد: کلیات لایحه جرایم رایانه‌‏ای در مجلس تصویب شده است و تمامی مسایل مربوط به فناوری اطلاعات نظیر هک کردن، کپی برداری و ورود به حریم خصوصی سایبر دیده شده است.

دکتر صادق‌‏زاده، گفت: بررسی لایحه جرایم رایانه‌‏ای در مجلس هفتم بعید به نظر می‌‏رسد و با توجه به لوایح و طرح‌‏هایی که با فوریت در حال پی‌‏گیری است بررسی این لایحه در دوره بعد مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

گفتنی است، طرح اصلاح قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌‏های غیر مجاز فعالیت می‌‏کنند با قید یک فوریت به مجلس رفت و به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

براساس این مصوبه از این پس انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق ارتباطات الکترونیکی و سایت‌‏های کامپیوتری از مصادیق جرم محسوب شده و مشمول مجازات است.

  • ۸۶/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">