ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کمیته تلفن اینترنتی(‪ (VOIP‬اصفهان در بیانیه جدید خود درباره لایحه جدید مکالمات بین‌المللی اعلام کرد: شرایط موجود در این لایحه بر پایه " دارایی محوری" و نه " دانایی محوری " تنظیم شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت‌ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پیشنویس جدیدی از لایحه مکالمات بین‌المللی تهیه کرده که در آن به نحوه اعطای مجوز فعالیت در زمینه تلفن اینترنتی(‪ (VOIP‬اشاره شده است.

"کمیته تلفن اینترنتی‌اصفهان" در بیانیه‌یی که روز یکشنبه در اختیار ایرنا در اصفهان قرار داد، افزود: اصلاحات انجام شده روی لایحه مکالمات بین‌المللی شامل حذف محدودیت سه شرکت و اعطای مجوز عمل "ترمینیشن" و "اورجینیشن" به تمامی شرکتهای دارای صلاحیت است،اما احراز صلاحیت مطرح شده، مجددا به سه یا چهار شرکت برگشت داده خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: اعلام هزینه حدود ‪ ۲۰‬میلیارد ریال پیش پرداخت به سازمان تنظیم مقررات و سپردن وثیقه سنگین ‪ ۲۵‬میلیارد ریالی،شرایطی است که بر پایه "دارایی محوری" و نه "دانایی محوری" برای اختصاصی کردن این صنعت بزرگ در کشور وضع شده است.

بنا به مفاد این بیانیه، حدود ‪ ۲۰۰‬شرکت در سطح کشور اقدام به واگذاری و انتقال مکالمات بین‌المللی از داخل به خارج از کشور می‌کنند، اما مسوولین ذیربط با گفتن این نکته که این شرکتها توانایی انجام کار ندارند، لایحه‌یی را برای محدودکردن اعطای مجوز به چهار شرکت تنظیم و به مجلس ارایه کردند.

بیانیه کمیته ‪ VOIP‬اصفهان افزود:با تلاش شرکتها و همکاری نمایندگان مجلس این لایحه تصویب نشد، اما هم‌اکنون همان لایحه در پوشش لباس خصوصی‌سازی قرار است در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شود.

در این بیانیه تاکید شده است:عمل اورجینیشن (تماس از داخل به خارج کشور) طبق مقررات مخابراتی قانونی است و شرکتهایی نیز دارای مجوز این کار هستند ، اما به بهانه قانونمند کردن عمل ترمینیشن (از خارج به داخل) از سال ‪۸۳‬ تاکنون شاهد لوایح و تصمیمات مختلفی در شرکت مخابرات ایران بوده‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیمات و لوایح همواره با مخالفت بخش خصوصی فعال در این حوزه مواجه شده است.

در پایان بیانیه کمیته تلفن اینترنتی(‪VOIP)‬اصفهان آمده است: شایسته است در فاصله‌یی که تنها ‪ ۱۵‬روز به پایان فرصت قانونی دولت فعلی‌باقی مانده است تصویب این لایحه بسیار مهم به دولت بعدی واگذار شود تا ازهرگونه سوء‌برداشت که ناشی از تصمیم‌گیری عجولانه در این رابطه خواهد بود، جلوگیری شود.

کمیته تلفن اینترنتی(‪ (VOIP‬اصفهان یکی از کمیته‌های انجمن صنفی فناوری اطلاعات و ارتباطات(‪ICT)‬استان اصفهان است که فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرد.

  • ۸۴/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">