ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لایک پست‌های کودک‌آزاری جرم است

| شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: لایک پست‌های کودک‌آزاری در فضای مجازی جرم است و ۶ ماه تا ۲ سال زندان دارد.

به گزارش تسنیم،محمود علی‌گو با اشاره به اینکه هموطنان می‌توانند کودک آزاری‌ را از طریق اورژانس اجتماعی ۱۲۳ ، اطلاع دهند، اظهار کرد: مصادیق کودک آزاری کاملاً مشخص است و حتی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مجازاتی را برای افرادی در این زمینه اقدام می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که هموطنان کودک آزاری را در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام مشاهده می‌کنند به هیچ عنوان آن را تأیید(لایک) نکنند چرا که این کار جرم محسوب می‌شود و تأیید این موارد به لحاظ قانونی ممنوع است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: همچنین در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بین ۶ ماه تا ۲ سال برای این موارد مجازات و زندانی پیش بینی شده است.

علی‌گو گفت: از خانواده‌ها مجدداً درخواست می‌شود نسبت به کودک آزاری حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و چنانچه با مواردی از این دست برخورد کردند آن را از طریق شماره ۱۲۳ به اطلاع مددکاران و کارشناسان حوزه اورژانس اجتماعی برسانند و آنها تشخیص خواهند دادند که موضوع مطرح شده کودک آزاری است یا خیر.

  • ۹۹/۰۶/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">