ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

لینوکس همچنان دنده عقب می رود

| سه شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۴، ۰۶:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر طرح ملی لینوکس فارسی گفت: عدم تخصیص بودجه پروژه‌های لینوکس فارسی سبب تاخیر یکساله در اجرای آنها شد.

"محمد خوانساری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا گفت: اگر بودجه تخصیص یابد، یازده پروژه لینوکس فارسی پایان سال ‪ ۸۴‬آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه پروژه‌های طرح ملی لینوکس فارسی قرار بود در تیرماه سال جاری تخصیص یابد اما این بودجه که ‪ ۳۵۰‬میلیون تومان بوده هنوز تخصیصی نیافته است.

خوانساری، دلیل عدم تخصیص بودجه را مشکلات شورای عالی اطلاع رسانی عنوان کرده و اظهار داشت: پیشرفت پروژه‌ها تاکنون طبق برنامه کلان نبوده و پشتیبانی فارسی نیز صددرصد تکمیل نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود: از دو سال گذشته تاکنون پروژه طرح ملی لینوکس حدود ‪ ۶۰‬درصد پیشرفت داشته و ما اکنون آماده انجام قراردادها بوده و تمامی کارهای مدیریتی پروژه انجام شده است اما مشکل ناشی از هزینه است.

وی در مورد بحث فرهنگ‌سازی استفاده از نرم افزارهای آزاد گفت: اما در مجموع این کار وابسته به اجرای این پروژه‌ها نیست و امکانات خوبی برای زبان فارسی در لینوکس به وجود آمده است.

خوانساری در مورد مناقصه اسفند ماه پروژه‌های لینوکس فارسی گفت:

برندگان این مناقصه ‪ ۱۰‬شرکت هستند که چهار شرکت از سال گذشته در این طرح پروژه داشته‌اند ، اما شش شرکت دیگر تاکنون پروژه‌ای در این طرح ارایه نکرده‌اند.

مدیر پروژه ملی لینوکس فارسی یادآور شد: برخی از شرکتهای برنده مناقصه از شهرستانهایی مانند اصفهان و همدان بوده‌اند.

وی در مورد طرح ملی لینوکس فارسی گفت: این طرح از دو سال قبل با مدیریت مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته شریف، کارفرمایی شورای عالی انفورماتیک و حمایت شورای عالی اطلاعرسانی و اجرای بخش‌های مختلف آن توسط شرکت‌های خصوصی آغاز به کار کرده است.

این مسوول ادامه داد: این طرح به رفع مشکلات مربوط به زبان فارسی در سیستم عامل لینوکس در سطوح مختلف سیستم عامل نظیر هسته سیستم عامل، کتابخانه، محیطهای گرافیکی، فونت، ترجمه و فعالیت‌های دیگر می‌پردازد.

  • ۸۴/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">