ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در روزهایی که خروج ارز یکی از بدترین اثرات را در اقتصاد کشور دارد، شاهد بی‌مهری به یک کارآفرین جوان هستیم که پس از سال‌ها پیگیری، مطالبات به حق آن پرداخت نشده و هیچ کسی نیز حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیست.

چهارم تیرماه سال ۹۸ بود که وزیر ارتباطات از خودسوزی فردی مقابل وزارت ارتباطات خبر داد. جهرمی که در جلسه مشترک وزرای ارتباطات آسیا و اقیانوسیه در سنگاپور حضور داشت این فرد را تولید کننده رک‌های فیبر نوری منازل معرفی می‌کند، که ضرر زیادی کرده است. جهرمی مدیرکل امور حقوقی وزارتخانه را مأمور رسیدگی به این پرونده می‌کند، شانزدهم شهریور نشست مشترک تولید کننده جوان با نماینده شرکت اینترنتی خصوصی و نمایندگان وزارت ارتباطات برگزار می‌شود اما علی‌رغم پذیرش آن شرکت خصوصی به حکم داوری وزارت ارتباطات این توافق و صدور رای به نفع تولید کننده جوان، این توافق با قلدری آن شرکت خصوصی هیچ‌گاه اجرا نمی‌شود.

 

 از مصوبه ۱۶۳ تا خودسوزی

آیین‌نامه اجرای حمایت از صاحبان صنایع و منابع و مهارت‌های داخلی وزارت ارتباطات (۱۶۳) تاکید می‌کند که اپراتورها استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی را داشته باشند و رونق بازار کار را از این طریق افزایش دهند این در حالی است که این اپراتور خصوصی بعد از گذشت سه سال از دریافت محصول تولید شده توسط کارآفرین جوان تعهدات خود را انجام نداده و فشار اقتصادی و بدهی‌های تولید کننده جوان و چک‌های برگشتی به حدی می‌رسد که پس از سه سال پیگیری و جلسات متعدد کار به خودسوزی او وسط ساختمان وزارت ارتباطات می‌انجامد.

 

 از هشتگ حق‌الناس وزیر جوان تا خودسوزی تولیدکننده جوان

اما چرا این تولیدکننده جوان در ساختمان وزارت ارتباطات خودسوزی می‌کند؟ ، پس از ابلاغ آذری جهرمی به نماینده خود در وزارت ارتباطات مبنی بر حل و فصل و داوری میان تولیدکننده و شرکت اینترنتی و صدور رای به نفع تولیدکننده هیچ‌گاه این رای به مرحله اجرا نمی‌رسد و علت آن را باید در روابط حاکم بر تعاملات اپراتورها و وزارت ارتباطات جستجو کرد.

 

پیام اینستاگرامی وزیر جوان

آذری جهرمی در پیام اینستاگرامی خود به عدم پایبندی به تعهدات اعلام شده در داوری این وزارتخانه خبر می‌دهد.

اما این شرکت اینترنتی از چه نفوذی برخوردار است که به راحتی می‌تواند توافقات خود با حکمیت وزارت ارتباطات را زیر پا بگذارد و نگران تبعات بعدی آن نباشد.


این در حالی است که تولیدات این شرکت از نمونه خارجی آن بسیار با کیفیت‌تر بوده و با قیمت بسیار نازل‌تر از نمونه خارجی به شرکت اینترنتی تحویل شده و قابلیت‌های فراتر از نمونه‌های خارجی خود داشته و مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات در پیام دیگری در مراسم رونمایی از محصولات آن شرکت اینترنتی که اتفاقاً ساخته دست همان تولیدکننده جوان بود، به تقدیر و تشکر از ارتقاء تکنولوژی پرداخته ولی برای پیگیری مطالبات همان تولیدکننده جوان اقدام خاصی نمی‌کند و دود این تناقض به چشم تولید‌کننده واقعی تکنولوژی می‌رود.

تعطیلی کارگاهی با مساحت ۲۰۰۰ متر و اخراج ده‌ها نفر از پرسنل این گروه صنعتی حاصل همین تناقض است، طراحان جوان این پروژه که این محصول با کیفیت و نوین را به مرحله تولید انبوه رساندند رویای تولید محصولات متنوع و های تکنیکی را در سر داشتند که دشمنان همین کشور در فکر تحریم آن‌ها هستند.

 نامه بی‌پاسخ دفتر رهبر معظم انقلاب به وزیر جوان

اسفند ماه سال ۹۷ دفتر رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای به وزارت ارتباطات خواهان رسیدگی به پرونده تولید کننده جوان شد اما تاکنون اطلاعاتی از پاسخ دریافت شده وجود ندارد.

 

سرپیچی زیرمجموعه وزیر جوان از اجرای دستورات وزیر

آذری جهرمی به دو معاون خود برای حل و فصل اختلاف تولیدکننده جوان و شرکت کننده شرکت اینترنتی ابلاغ شد ولی هیچ‌گاه نتیجه‌ای در بر نداشت و تنها پاسخ، پاسخ یکی از معاونان وزارت ارتباطات به تولیدکننده این بود که: «برو هر کاری دوست داری بکن»


شاید یک تلفن ناقابل به احیای تولید محصول تحریمی می‌انجامید.

در روزهایی که خروج ارز یکی از بدترین اثرات را در اقتصاد کشور دارد با یک پیگیری وزیر می‌توانست از تولیدکننده داخلی محصولات رک‌های مخابراتی حمایت کند و آن را به چرخه تولید برگرداند هیچ اراده‌ای دیده نمی‌شود، این در حالی است که وزیر جوان یک خط در میان برای شرکت اینترنتی خصوصی پیام تقدیر و تشکر در فضای مجازی صادر می‌کند و از آن حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ این گزارش بر اساس اطلاعات و اسنادی است که به‌دست تهران نیوز رسیده است و پس از بررسی منتشر شده است و «تهران نیوز» این حق را برای شرکتت اینترنتی مذکور، وزارت ارتباطات و آذری جهرمی وزیر ارتباطات قائل است که اگر توضیحات و اسنادی در این خصوص دارند را جهت انتشار و اطلاع مخاطبان ارائه دهد تا پس از بررسی اقدام به انتشار آن کنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">