ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در لایحه برنامه ششم 10 وظیفه و ماموریت شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید، کمرنگ دیده شده است و باید به این موضوعات به صورت جدی تر پرداخته شود.

لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی 27 دی ماه از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد که درماده 17 آن به موضوعات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند توسعه دولت الکترونیک، توسعه زیر ساخت ها همچون فیبر نوری و استقرار خزانه داری الکترونیکی، پرداخته شده است.
ابوالحسن فیروزآبادی درحاشیه اولین نشست بین المللی سبک زندگی و سلامت، فرهنگ در فضای مجازی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: کمی شتاب زدگی در تهیه موضوعات مربوط به فضای مجازی در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که این موارد باید اصلاح شود.
وی اظهار کرد: فرصت لازم برای اصلاح این موارد در مجلس وجود دارد و تلاش می کنیم اصلاحات مناسب در این زمینه انجام گیرد.


** تدوین برنامه عملیاتی شبکه ملی اطلاعات تا بهمن ماه سال جاری
فیروزآبادی به همکاری مناسب وزارت ارتباطات با مرکز ملی فضای مجازی در خصوص تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و اظهار امیدواری کرد: تا آخر بهمن ماه برنامه اقدام عملی شبکه ملی اطلاعات با زمانبندی مشخص، تدوین شود.
وی از تمام کسانی که در این حوزه ذینفع هستند اعم از بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان و کارشناسان دعوت کرد که ما را در تهیه این موضوع یاری کنند.
فیروزآبادی یکی از موضوعات بسیار مهم را تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: بودجه های لازم برای شبکه ملی اطلاعات در سال آینده دیده شده است.
تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، انحلال شوراهای موازی شورای عالی فضای مجازی، تثبیت و تقویت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی، ارتقای جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری، اهتمام ملی و همه جانبه و سرمایه گذاری جدی در امر ایجاد و توسعه انواع فناوری ها از جمله ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید است.
اهتمام ویژه به سالم سازی و حفظ امنیت همه جانبه فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی، ترویج هنجارها، ارزش ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی، احراز جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی، توسعه محتوا و تدوین و تصویب نظام های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی مورد نیاز در فضای مجازی از دیگر ماموریت های شورای عالی فضای مجازی در دوره جدید است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">