ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت خدمات ارتباطی رایتل که از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، در اخبار تبلیغاتی جدید مدعی شده که در راستای مسوولیت ذاتی خود و رفاه هر چه بیشتر مشترکان، به‌صرفه‌ترین اینترنت را ارایه می‌دهد.
به گزارش آی تی آنالیز، در بخش دیگری از تبلیغات اخیر این اپراتور اعلام شده، «پیش از این، برقراری تماس درون شبکه (از خطوط رایتل به رایتل) را با کمترین تعرفه ممکن یعنی ۷ تومان (۷۰ ریال) برای هر دقیقه مکالمه و هزینه استفاده از هر گیگابایت اینترنت بدون خرید بسته را تنها ۴ هزار تومان بوده است.»
مانور تبلیغاتی رایتل که کمتر از 2 درصد از سهم بازار ارتباطات سیار ایران را در اختیار دارد، در حالی انجام می‌شود که دو اپراتور اصلی و بزرگ کشور که سهم 98درصدی از بازار را دارند، به منظور جبران بخشی از مشکلات و هزینه‌های خود و با هماهنگی وزارت ارتباطات، ناچار به تغییراتی در بسته‌های اینترنت خود شده‌اند. اتفاقی که از حدود یک هفته دیگر رسما عملیاتی خواهد شد.
به این ترتیب باید منتظر ماند و دید اپراتور رایتل آیا در روزهای آینده نیز همچنان روی همین محور تبلیغاتی خواهد ماند یا آنکه این تبلیغات مصرف یک هفته‌ای خواهد داشت.


فارغ از این مانور تبلیغاتی، موضوع تحرکات اخیر شرکت رایتل از جنبه دیگری نیز قابل بررسی است. این اپراتور وابسته به وزارت رفاه که سال‌هاست از حمایت‌های متعدد این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های آن برخوردار است، در تمام این مدت و با وجود انحصار اولیه در ارایه نسل‌های پیشرفته، تبلیغات گسترده و تاکید بر ارایه مقرون به صرفه‌ترین قیمت‌ها، همچنان نتوانسته سهمی بیشتر از 2 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.
سوال روشن و ساده اینجاست که اگر واقعا اپراتوری مقرون به صرفه‌ترین نرخ‌های خدماتی را دارد، چرا در تمام این سال‌ها نتوانسته بخش قابل توجهی از مشترکان دیگر اپراتورها را به سمت خود جذب کند؟
به عبارت دیگر مگر مشترکان اینترنت که عمدتا از جمعیت جوان کشور بوده و به دقت با نرخ‌های اپراتورها آشنا هستند، اقدام به مهاجرت روی شبکه این اپراتور نکرده‌اند؟ آن هم در شرایطی که بخش قابل ملاحظه‌ای از خدمات دهی رایتل بر بستر شبکه و سرمایه‌گذاری اپراتورهای دیگر انجام می‌شود.
مخلص کلام اینکه اپراتور رایتل به نوعی از جیب بازنشستگان کشور اداره می‌شود و خسارت و زیان‌دهی این اپراتور نیز به بازنشستگان باز می‌گردد، لذا باید دید با ادامه تحولات و فشارهای وارده به اپراتورها از جنبه تورم، تغییر هزینه‌های دلار، افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد و افزایش بی‌سابقه مصرف اینترنت، چه سرنوشتی خواهد داشت و وضعیت سود و زیان این اپراتور به کجا خواهد رسید؟

  • ۰۱/۰۱/۲۹

رایتل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">