ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متن بیانیه اجلاس WSIS‌ تهران

| چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

بیانیه‌ی تهران در خصوص ایجاد جامعه‌ی اطلاعاتی در آسیا و اقیانوسیه یکی از محور‌های اصلی و اساسی اجلاس WSIS تهران است که در سه روز برگزاری این اجلاس ، توسط نمایندگان کشور‌های شرکت کننده در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، در متن اعلامیه‌ی تهران که جمع‌بندی آن در روز آخر اجلاس صورت خواهد گرفت آمده است:

«ما، شرکت‌کنندگان که از ‌٣١ می تا دوم ژوئن سال ‌٢٠٠٥ در کنفرانس عالی رتبه‌ی آسیا - اقیانوسیه برای اجلاس جهانی جامعه‌اطلاعاتی گردهم آمدیم،‌ آرزومند تمایل و تعهد مشترک جهانی برای ایجاد یک جامعه‌ی اطلاعاتی همه شمول و در جهت پیشرفت و ایجاد شده در بالاترین سطح سیاسی با پذیرش بیانیه‌ی اصول و طرح عمل ژنو؛

تصدیق انتقال شکاف اطلاعاتی به فرصت‌های دیجیتالی مورد نیاز در میان دیگران، دسترسی به ICT، اطلاعات و دانش؛ و اینکه ایجاد اتصال یک عامل مرکز توانمند در زمینه‌ی ایجاد جامعه‌ی اطلاعاتی است.

تایید دوباره بر نیاز برای پیوستن اقدامات جهت اطمینان از دسترسی جهانی، همه شمول و بدون تبعیض به ICT به طوری که هر فردی بتواند از فرصت‌های ایجاد شده از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

تایید دوباره بر تعهد منطقه،‌ نگرش مشترک و استراتژی‌های مشترک برای جامعه‌ی اطلاعاتی، ‌قید شده در بیانیه‌ی توکیو - دور نمای آسیا - اقیانوسیه در مورد اجلاس جهانی پذیرفته شده از سوی کنفرانس منطقه‌یی آسیا - اقیانوسیه که در ژانویه ‌٢٠٠٣ برگزار شد.

تایید دوباره‌ی بیشتر بر تعهد منطقه‌یی برای اجرای طرح عمل ژنو و اقدام برای دست‌یابی به هدف بیانه‌ی اصول ژنو تشریح شده در بیانیه شانک‌های پذیرفته شده از سوی ESCAP در شصتمین اجلاس برگزار شده در ماه آوریل سال ‌٢٠٠٤ .

درک بیشتر از اینکه عملکرد فوری در سطح منطقه‌یی برای درک اهداف و مقاصد WSIS در ایجاد و توسعه جامعه‌ی اطلاعاتی در سطح منطقه‌یی و ملی و رساندن منافع آن به همگان.

در این بیانیه آمده است: با تشکر از همکاری ESCAP، ITU ، UNDP/ APDIP و سایر سازمان‌های منطقه‌یی و بین‌المللی شامل نیروی ضربت UNICT ، APT ، UNESSCU ،‌دفتر نمایندگی گردهمایی اقیانوسیه و APB در پیشبرد توسعه‌ی یک جامعه اطلاعاتی همه شمول، ما در اینجا؛

‌١- طرح عمل منطقه‌یی در زمینه‌ی جامعه‌ی اطلاعاتی در آسیا و اقیانوسیه که موارد خاص و نگرانی‌های مشترک منطقه را به حساب می‌آورد و شامل توصیه‌هایی برای اقدام کامل کننده تلاش‌های ملی با هدف ایجاد جامعه‌ی اطلاعاتی و جریان ICT برای دستیابی به اهداف توسعه و سایر اهداف توافق شده بین‌المللی می‌باشد را می‌پذیریم.

‌٢- تمام سهامداران در آسیا و اقیانوسیه شامل،‌ دولت‌ها،‌بخش خصوصی، جامعه مدنی و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جهت تقویت همکاری‌هایشان برای اجرای طرح عمل منطقه‌ای در راستای جامعه اطلاعاتی در سطوح منقطه‌یی و ملی فرا می‌خوانیم.

‌٣- کشورهای منطقه‌ را برای حمایت از طرح عمل منطقه به ویژه با پیشبرد همکاری ملی و تشویق برای ایجاد یک فضای توانمد در راستای توسعه جامعه‌ی اطلاعاتی در منطقه فرا می‌خوانیم.

‌٤- سازمان‌های نیمه دولتی را برای حضور فعال در درک طرح عمل منطقه به ویژه برای اطمینان از پروژه‌های پایدار و ارائه‌ی مزایای ICT به جوامع محلی فرا‌می‌خوانیم.

‌٥- جامعه‌ی تجاری برای ادامه‌ی بازی نقش مهم آن در توسعه و کاربرد ICT و حضور فعال در پروژه‌های همکاری با سایر سهامداران با هدف اطمینان از دسترسی جهانی بهICT را فرامی‌خوانیم.

‌٦- از ESCAP، UNSP/APDIP و ITV و سایر سازمان‌ها برای ادامه تلاش‌هایشان در ظرفیت‌سازی، افزایش ‌آگاهی و توزیع بهترین تمرینات در حوزه‌های دولت اینترنتی،‌مکانیسم‌های مالی ICT برای توسعه و استفاده از ICT برای مدیریت بحران‌ها بر اساس دانش به‌ عنوان توصیه‌ای از سوی کنفرانس‌های زیر منطقه‌یی درخواست داریم».

  • ۸۴/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">