ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

متولیان بازی‌های رایانه‌ای بخوانند

| شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۸۶، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - سال‌هاست که شرکت‌های خارجی از طریق نمایندگان خود یا در پوشش شرکت‌های داخلی اقدام به برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در ایران می‌کنند، اقدامی که گذشته از کار‌کرد‌های تبلیغاتی برای این شرکت‌‌ها، به نوعی اسباب مکدر شدن خاطر بسیاری از فعالان حوزه فناوری اطلاعات را فراهم کرده که چرا خارجی‌ها سال‌هاست برایمان مسابقه رایانه‌ای برگزار می‌کنند و ما هنوز خود نتوانسته‌ایم یک دوره مسابقه بازی رایانه‌ای در کشور برگزار کنیم.

شاید بتوان نحوه رفتار این شرکت‌ها را به نوعی لطف و ترحم به یک کشور جنگ‌زده یا فقیر آفریقایی تلقی کرد! چراکه ما خوشبختانه یا متاسفانه با تعدد مدعیان زیادی در عرصه تولی‌گری بازی‌های رایانه‌ای روبه‌رو هستیم که با وجود حساسیت‌های پیرامون بازی‌های رایانه‌ای، در عمل خروجی ایشان منتج به نتیجه ملموسی نشده است.

اگر بخواهیم مروری به عناوین نهاد‌های متولی یا داعیه‌دارتولی‌گری حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم به شورا‌های انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تربیت بدنی و شورای‌‌عالی اطلاع‌ر‌سانی برمی‌خوریم.

از میان این نهاد‌ها نیز شورای عالی اطلاع‌رسانی اگرچه خود برای خود نقش محوری در زمینه بازی‌های رایانه‌ای قایل است ولی عدم حصول نتیجه مشخص از مدعا و عملکرد این نهاد‌ها باعث شده تا شرکت‌های خارجی از آن سوی دنیا رهسپار ایران شده و برای جوانانمان در گوشه و کنار کشور، مسابقه بازی‌های رایانه‌ای برگزار کنند.

آقایان! خبرگزاری‌های رسمی کشور گزارش داده‌اند که شرکت‌های خارجی همچون روال سال‌های گذشته در فروردین‌ماه و در هفت شهر کشور اقدام به برگزاری مسابقه کرده و منتخبان را هم به خارج از کشور اعزام خواهند کرد!

جالب‌تر آنکه در خبر بلند برگزاری «پنجمین دوره مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای» حتی برای دلخوشی مسوولان و هر آن‌کس که دغدغه‌ای در ذهن دارد به شکل صوری به نام هیچ‌یک از نهاد‌هایی که عناوین آنها در متن آمده اشاره نشده که مثلا با حمایت فلان نهاد دولتی برگزار می‌شود. چنین موضوعی را یا می‌توان نشان از بی‌نیازی شرکت‌های خارجی برای هماهنگی با نهاد‌های داخلی جهت اجرای فعالیت فرهنگی دانست یا آنکه چنین حرکتی ناشی از سرگردانی تولی‌گری بازار‌های رایانه‌ای در کشور است.

مسوولانی که دغدغه‌بازی‌های رایانه‌ای را دارید، بد نیست بدانید که براساس آمار مندرج در خبر آن شرکت خارجی برای رسانه‌های داخلی، آمده بود که سال گذشته 1101 جوان ایرانی از سراسر کشور در این مسابقات حضور به هم رسانده‌اند.

  • ۸۶/۱۲/۱۸

نظرات  (۱)

salam. mah name ie web dar shomare ie akhir iek gozareshe tahlili dar in khosoos zade. aghaie shemirani ! cheraa dar site montasher nemikonid ? khjaste nabashid.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">