ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس بودجه اینترنت ملی را تصویب نکرد

| شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۰ نظر

در بخش فناوری اطلاعات (IT ) چند موازی‌کاری صورت می‌گیرد که رییس جمهور، هیأت دولت و مجلس باید به کمک یکدیگر آن را کاهش دهند تا بهره‌وری بیشتری از بودجه شود.
رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن بیان مطلب بالا، اظهار داشت: شورای عالی اطلاع‌رسانی که زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نیز شورای فناوری اطلاعات که متشکل از چند وزیر است بخشی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند.
وی افزود: در معاونت پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز طرح‌های پژوهشی در آن اجرایی می‌شود که بخشی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، همچنین در وزارت علوم پارک فناوری اطلاعات قرار داد.
وی تأکید کرد: بنابراین باید سیاستگذاری متمرکزی وجود داشته باشد و کارهای اجرایی را به شورای فناوری اطلاعات و کارهای پژوهش را به معاونت پژوهشی سازمان مدیریت یا شورای اطلاع‌رسانی و یا شورای انقلاب فرهنگی واگذار کرد. در صورتی که از بخشی از این موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود با بهره‌وری بیشتری می‌توان بودجه را مورد استفاده قرار داد.
صادق‌زاده با بیان اینکه برخی از پیشنهادات کمسیون صنایع و معادن در حوزه IT به تصویب کمیسیون تلفیق رسید، گفت: در کمیسیون تلفیق اختصاص 50 میلیارد تومان از محل منابع شرکتهای مخابرات استانی به دفاتر مخابرات روستایی به تصویب رسید.
وی افزود: بر این اساس مخابرات باید فعالیتهای خود را با پیمانکاران به گونه‌ای تنظیم کند که به کارکنان این دفاتر حداقل حقوق و دستمزد و بیمه تعلق گیرد و این 50 میلیارد تومان در این راستا است.
رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس اظهار داشت: همچنین 40 میلیارد تومان نیز برای طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی وزارت ارتباطات که از طریق دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی انجام می شود، اختصاص داده شد.
صادق‌زاده با بیان اینکه 8 میلیارد تومان نیز برای سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات در کمیسیون تلفیق در نظر گرفته شد، گفت: با توجه به اینکه سازمان تنظیم مقررات به عنوان بخش حاکمیتی این وزارتخانه است، با این بودجه می تواند مدیریت بهتری را حاکم کند، زیرا کلیه امور ارتباطی کشور که به بخش خصوصی واگذار می‌شود با نظارت این سازمان صورت می‌گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه 10 میلیارد تومانی که برای شبکه ملی اینترنت یا همان اینترنت ملی در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسیده بود در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسید، افزود: علیرغم اینکه این پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن بود و در لایحه دولت نیامده بود، اما کمیسیون تلفیق به دلیل توجیه نبودن در مورد مفهوم اینترنت ملی آن را تصویب نکرد.
وی در مورد ثبت‌نام 5/7 میلیون نفر برای سیم کارت گفت: با توجه به اینکه مخابرات اعلام کرده که نمی‌تواند این میزان را در سال 1385 واگذار کند، بنابراین بخشی از آن به سال 1386 واگذار خواهد شد که کمیسیون صنایع و معادن توصیه داشت که در راستای بهبود بخشیدن به کیفیت تلفن همراه بیشتر در رابطه با کیفیت آن کار کنند و برای افزایش ظرفیت اقداماتی را انجام دهد.
وی افزود: البته مخابرات چند پیمانکار را انتخاب کرده‌ است که در حال بررسی افزایش ظرفیت هستند، ولی نمی‌تواند ظرفیت را برای سال 1385 افزایش دهند.

  • ۸۴/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">