ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس خواستار تجدید نظر در تعرفه واردات گوشی شد

| چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۸۶، ۰۶:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با دو تن از وزرا و برخی مسئولان دولتی، گفت: در پایان این جلسه، اعضا بر روی تجدید‌نظر دولت در سیاست‌های خود در مواردی چون تعرفه گوشی تلفن همراه و تولید داخل به جمع‌بندی رسیدند.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: با توجه به مشکلات و معضلات پیش آمده در بازار گوشی تلفن همراه و تقویت قاچاق گوشی به کشور، جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس با نمایندگان دولت برگزار شد.

وی ورود حداقل 5/4 میلیون گوشی قاچاق در سال گذشته به کشور را یادآور شد و گفت: در سال گذشته طبق آمار ارایه شده تنها یک میلیون و 500 هزار گوشی تلفن همراه از مبادی رسمی وارد کشور شده است.

صادق‌زاده در ادامه به مشکل رجیستر (ثبت شماره سریال) گوشی‌های وارداتی اشاره و عنوان کرد: اجرای این طرح کار ساده‌ای نیست و به عنوان ابزار کنترل قاچاق گوشی نیز چندان عملکرد قوی نداشته است.

وی با بیان اینکه تولید داخل گوشی تلفن همراه آن هم در سطح SKD (قطعات بزرگ) توان جوابگویی به نیاز بالای گوشی در کشور را ندارد، تاکید کرد: این امر موجب ایجاد شکاف و بروز رقابت سخت میان تولید داخل و تولید‌کنندگان صاحب نام خارجی گوشی شده است.

رئیس کمیته مخابراتی مجلس تصریح کرد: در جلسه روز گذشته مسوولان دولتی از جمله وزرای بازرگانی، ارتباطات و معاون وزیر صنایع حضور داشتند و هر کدام نظرات و تجربیات یک ساله گذشته وزارتخانه‌های متبوع خود را در خصوص گوشی تلفن همراه عنوان کردند.

وی تاکید کرد: در جلسه روز گذشته در خصوص تجدید‌نظر دولت در مورد سیاست‌های خود در مورد تعرفه واردات، تولید داخل به ویژه در سطح CKD جمع‌بندی حاصل شد.

  • ۸۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">