ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجوز شرکت های ‪ ICP‬لغو نمی‌شود

| پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۸۴، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات داده‌ها گفت:هیچ تصمیمی مبنی برلغومجوز شرکتهای "آی.سی.پی"(‪ (ICP‬وجود نداردوشرکت ارتباطات داده‌ها بستر لازم را جهت ادامه فعالیت آنها فراهم کرده است.
شرکتهای "آی.سی.پی."(‪ ،(ICP‬مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی هستند که می‌توانند مستقل از وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به فروش و توزیع پهنای باند اینترنتی به متقاضیان اقدام کنند.
" رشیدی مهرآبادی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اصفهان افزود: برغم تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر عدم استفاده مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی از تجهیزات ماهواره، شرکتهای ‪ ICP‬می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
وی تصریح کرد: تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط نیست و مقامات بالا در این شورا تصمیم یاد شده را گرفتند.
به گفته وی با توجه به این ممنوعیت، شرکتهای ‪ ICP‬که تاکنون پهنای باند خود را از طریق ماهواره دریافت می‌کردند، می‌توانند از شبکه فیبرنوری کشور با هزینه‌ای کمتر استفاده کنند.
رشیدی توضیح داد: شرکتهای ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی معمولا برای هر یک مگا بیت بر ثانیه پهنای باند خریداری شده از ماهواره، ماهانه بین یک هزار و ‪ ۲۰۰‬دلار تا دو هزار دلار پرداخت می‌کنند در حالیکه شرکت ارتباطات داده‌ها همین مقدار پهنای باند را بین ‪ ۴۰۰‬تا ‪ ۵۰۰‬دلار به آنها می‌فروشد.
وی با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنتی شبکه فیبرنوری کشور در طی ماههای اخیر گفت: در زمان حاضر ایران دارای پنج خط "‪ "STM1‬با ظرفیت هریک ‪ ۱۵۵‬مگا بیت بر ثانیه ارسال و دریافت متقارن است که تا پایان نیمه اول سال جاری این تعداد به ‪ ۱۰‬خط ‪ STM1‬افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنتی کشور، سرعت انتقال داده‌ها در شبکه بیشتر شده و هزینه‌های آن کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل شرکت ارتباطات داده‌ها بیان داشت: شرکتهای ‪ ICP‬می‌توانند پهنای باند اینترنتی مورد نیاز خود را از ما به طور عمده خریداری کرده و سپس آن را بین مراکز ‪ ISP‬توزیع کنند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات داده‌ها نیز ترجیح می‌دهد که به جای فروش پهنای باند به بیش از ‪ ۶۰۰‬مرکز ‪ ، ISP‬با تعداد بسیار کمتری از شرکتهای ‪ ICP‬وارد مذاکره شود.
وی اظهار امیدواری کرد: اگر در طی دو ماه آینده شرکتهای ‪ ICP‬پهنای باند خود را از شبکه فیبرنوری کشور تامین و آن را با هزینه کمتر بین مراکز ‪ISP‬ توزیع کنند هزینه اینترنت برای کاربران خانگی نیز کاهش می‌یابد.
وی درباره دستورالمعل تازه‌ای که برای فیلترینگ به شرکتهای ‪ ICP‬اعلام شده است، گفت: در این دستورالمعل ‪ ۱۰‬بند به آنها برای فیلترینگ ابلاغ شده که پنج بند از آن اجباری و پنج بند دیگر اختیاری است.
وی به جزییات این ‪ ۱۰‬بند اشاره نکرد.
رشیدی گفت: شرکتهای ‪ ICP‬موظف هستند با خرید نرم‌افزارهای مخصوص فیلترینگ که مورد تایید ما باشد، نسبت به اجرای این دستورالمعل اقدام کنند.
وی درپاسخ به‌این سوال که به چه دلیل چهار شرکت خصوصی برای خرید نرم‌افزار فیلترینگ به شرکتهای ‪ ICP‬معرفی شده‌اند، گفت: شرکت ارتباطات داده‌ها از هشت ماه گذشته فراخوانی مبنی بر تولید نرم‌افزار فیلترینگ بومی به شرکتهای نرم‌افزاری اعلام کرد که پس از تست‌های فراوان نرم‌افزارهای ارایه شده از چهار شرکت انتخاب و تایید شدند.
رشیدی تاکید کرد: ما شرکتهای ‪ ICP‬را مجبور به خرید نرم‌افزار از این چهار شرکت نکردیم.

  • ۸۴/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">