ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محدودیتی برای تعداد ISDP نیست

| سه شنبه, ۱۲ دی ۱۳۸۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود آن‌که هیچ محدودیتی از نظر تعداد در ارائه مجوز ISDP وISPها در نظر گرفته نشده است، با این حال، ضوابط تعیینی تعداد این مراکز را کنترل خواهد کرد و شرکت‌هایی که واقعا سرمایه‌گذاری کرده‌اند متضرر نمی‌شوند.

لطف‌الله سبوحی، معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، در خصوص کلیات آیین‌نامه‌ی ISP وICPها با بیان این‌که دیگر ICP نداریم و نام آن به ISDP تغییر کرده است، اظهار داشت: با تصویب آیین‌نامه جدید، ICPهای پیشین علاوه بر تولید می‌توانند عرضه‌کننده خدمات اینترنتی باشند.

وی، در خصوص ISPها خاطرنشان کرد: شرایط آن‌ها مانند قبل است، اما تعهدات ISP‌ها نسبت به سازمان و سازمان نسبت به آن‌ها ضابطه‌مند و شفاف شده است؛ چراکه تاکنون هیچ ظوابط مشخصی برای فعالیت نحوه نظارت بر ISP‌ها و رعایت حقوق مشترکان وجود نداشته است.

سبوحی، افزود: برای هریک از ISPها حق امتیاز مشخص شده که البته این حق امتیاز به سه دسته استان‌های کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شده و در نظر است تا به منظور پایبندی به تعهدات تضمین‌های لازم گرفته شود.

وی، با بیان این‌که ICPها تاکنون عملا از سازمان تنظیم مقررات مجوزی دریافت نکرده بودند، اظهار داشت: ICPها تا زمان تعیین شده در قراردادها می‌توانند به فعالیت ادامه دهند و بعد از آن متقاضیان دریافت مجوز ISDP باید درخواست خود را برای صدور مجوز جدید اعلام کنند.

معاون تنظیم مقررات و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، هدف از تصویب این آیین‌نامه را ساماندهی به وضعیت فعلی عنوان و تصریح کرد: این آیین نامه به دلیل تعداد بی‌رویه ISPها، شکایت‌های متعدد و نبود نظارت مشخص بر کارکرد آن‌ها، روشن نبودن تعهدات طرفین و عدم امکان رسیدگی دقیق به تخلفات ذکر کرد.

وی، در پاسخ به برخی ابهامات از جمله ضرر احتمالی بسیاری از ICP‌ها وISPها به دلیل تعطیلی، گفت: کسانی که واقعا سرمایه‌گذاری، هزینه و کار کرده‌اند، مشکلی نخواهند داشت؛ زیرا برخی از این شرکت‌ها واقعا به خوبی سرویس ارایه می‌دهند.

سبوحی، در پایان خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه جدید، وجود مکانی خاص برای مراجعان الزامی شده است؛ زیرا صرف درج تلفن برای پاسخ‌گویی به ارباب رجوع کافی نیست.

  • ۸۵/۱۰/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">