ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محدودیت مجوز VOIP به نفع مافیاهاست

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۶، ۰۶:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - مهندس محمد علی نیکسار عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته تلفن اینترنتی انجمن شرکتهای اینترنتی ایران در اولین جلسه این کمیته در سال جدید مواردی از اقدامات کارشناسی انجمن را در جهت کمک به شفاف شدن مسئله Termination اعلام نمود .

نیکسار با اشاره به ضعف آئین نامه پیشنهادی قبلی این سوال را مطرح نمود که اگر روش کارامدی برای کنترل قاچاق مکالمات و در عین حال ضمانت اجرایی آیین نامه موصوف وجود دارد چرا این تدبیر همین حالا اجرا نمی شود تا جلوی خسارت به کشور گرفته شود. البته انجمن شرکتهای اینترنتی ایران جهت اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص کاهش مکالمات قاچاق آماده همکاری با شرکت مخابرات ایران است.

وی تصریح کرد یکی از پیشنهادات انجمن که میتوانست از سوی شرکت مخابرات ایران در طول این چند سال اتخاذ شود ارتقای قابلیتهای سیستم بیلینگ تلفن ثابت است به گونه ای که امکان تشخیص ترافیک خروجی نامتعارف را بر روی خطوط تلفن در پریودهای برنامه ریزی شده فراهم سازد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکتهای اینترنتی ایران با اشاره به وجود جریاناتی که برای اختصاصی سازی در این حوزه تلاش مینمایند ، اظهار داشت : از دید ما دست آویز قراردادن آیین نامه ای که خود موجد مشکلات بیشتری است برای جلوگیری از قاچاق مکالمات در حالی که روشهای فنی کارامدی برای توقف آن وجود دارد قابل توجیه نیست.

بعنوان مثال، آنچه که بصورت موثر موجب جلوگیری از قاچاق گوشی های تلفن همراه شد ، اتخاذ یک روش فنی برای مسدود شدن شماره International Mobile Equipment Identity (IMEI) یا به بیان عامیانهMac Address مربوط به گوشی های قاچاق بر روی شبکه اپراتور اول تلفن همراه بود وگرنه آیین نامه های گمرکی سالهاست که چهارچوبهای قانونی واردات گوشی همراه را تعریف کرده بودند ولی مساله قاچاق کالا بدون پرداخت عوارض قانونی همچنان وجود داشت. ما آیین نامه Termination را صرفا در راستای رسالت دولت در آزاد سازی و شکستن انحصار و حمایت از شرکتهایSME ارزیابی میکنیم و نه یک پیشنیاز کارامد برای کنترل قاچاق مکالمات .

رئیس کمیته VOIP انجمن شرکتهای اینترنتی ایران محدود شدن تعداد مجوزهای صادره VoIP به 2 تا 3 شرکت تحت پوشش اصلاح و یا تدوین آیین نامه جدید رانا خواسته در جهت تامین نظر مافیاهایی دانست که منافع آنها با قلع و قمع شرکتهای کوچک فعال در زمینه Origination و تداوم ناکارامدی شیوه های مقابله با قاچاق مکالمات و Terminationتامین میشود.

  • ۸۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">