ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات به بورس رونق می دهد

| چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

ورود شرکت مخابرات به سازمان بورس و اوراق بهادار، به طور قطع و یقین، منجر به رونق بورس شده و این آزادسازی و خصوصی‌سازی، کارآمدی و سودآوری فعالیت مخابرات را نیز افزایش می‌دهد.

نصرالله برزنی، نایب‌رئیس شرکت بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: براساس تجربه دنیا، ورود سهام شرکت مخابرات به بورس، باعث انتفاع مردم، هم‌ترازی این صنعت با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا و رشد چند برابری و افزایش بازدهی آن خواهد شد.

برزنی، خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، تنوع و افزایش حجم فعالیت‌ها را نیز در پی دارد.

وی، موضوع مهلت مشترکان تلفن همراه، برای اعلام درخواست ودایع خود و عدم تبدیل ودایع به سهام تا پایان خرداد ماه و هرگونه عدم مراجعه به معنای تمایل مشترکان به ورود وادیع به بورس را تایید کرد.

برزنی، در این خصوص گفت: در صورت تحقق مسائل مطرح میان سازمان بورس و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر تبدیل سهام به اوراق بهادار با تضمین بازدهی قابل قبول و سوددهی بیشتر از بانک‌ها (همچون اوراق مشارکت)، پیشنهاد نگهداری این ودایع و تبدیل آن‌ها به اوراق با قابلیت بالای تبدیل به پول را داریم.

وی، با بیان این مطلب که اجرایی شدن این طرح، هنوز "قطعی" نشده است، گفت: در تمام دنیا، این مطالبات یا بدهی‌ها به اوراق بهادار قابل معامله در بورس به عنوان پس‌اندازی با بازدهی بیشتر از سپرده‌های بانکی و قابلیت تبدیل به پول در صورت نیاز و درهر زمان تبدیل می‌شود.

وی، پشتوانه اوراق مشارکت شرکت مخابرات را "ودایع مردم" عنوان و در خصوص عملیاتی شدن آن، خاطرنشان کرد: امکان عملیاتی شدن این موضوع و تبدیل دارایی‌ها به اوراق بهادار قابل معامله در بورس وجود دارد؛ چراکه در حال حاضر، طراحی و انتشار اوراق جدید، به "صنعت مهندسی مالی" تبدیل شده است.

  • ۸۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">