ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات به زودی سیم کارت اعتباری واگذار می کند

| شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: اگر موضوع ارایه‌ی سیم‌کارت اعتباری به‌وسیله‌ی اپراتور اول و نرخ‌های مربوط به آن که دقیقا مشابه نرخ‌های تالیا است، به تصویب برسد، کار ارایه‌ی سیم‌کارت اعتباری اوایل سال ‌٨٥ انجام خواهد شد.
به گزارش (ایسنا)، بهمن‌ماه سال گذشته طرح عرضه‌ی مستقیم سیم‌کارت اعتباری توسط شرکت مخابرات ایران، مبتنی بر بستر شبکه‌ی تلفن همراه کشور مطرح و عنوان شد که بررسی‌‏هایی در حال انجام است که طی آن شرکت مخابرات ایران بتواند با امکاناتی که تامین کرده، سیم‌کارت‌‏های تلفن همراه را هم به‌صورت پیش پرداختی در اختیار مردم قرار دهد.
طبق اظهارات مدیران مخابرات، این سیم‌‏‌کارت‌‏ها قابلیت تالیا را دارا هستند و از نظر تعرفه‌ی مخابراتی نیز مشابه تالیا عمل خواهند کرد. پس از آن مواردی در مورد منافات این امر با خصوصی‌سازی مطرح و ازسوی مدیران عنوان شد که اغلب اپراتورها در دنیا به سمت ارایه‌ی خدمات اعتباری رفته‌‏اند و سیم‌کارت اعتباری اپراتور اول نیز جزو خدماتی است که شرکت مخابرات باید ارایه دهد.
طرح این بحث در حالی است که رییس سابق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال گذشته گفت: صلاح نمی‌دانیم با وجود ثبت‌نام هفت میلیون و ‌‌٩٨٨ هزار سیم‌کارت که تعهد مالی و اخلاقی برای دولت ایجاد کرده و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارایه‌ی سرویس اقدام شود، اپراتور اول مجددا مشترکان جدیدی برای سیم‌کارت اعتباری داشته باشد.
یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات نیز به ایسنا گفته بود: دور جدید واگذاری‌های سیم‌کارت‌های اعتباری (تالیا) نیز از فروردین‌ماه آغاز می‌شود. کار‌ها و هماهنگی‌های این واگذاری‌ها نهایی شده است و دور جدید واگذاری‌های سیم‌کارت‌های اعتباری از فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
اما وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری ازسوی اپراتور اول اظهار داشت: برآورد ما این است که برای رسیدن به ضریب نفوذ ‌٣٥ درصد در پایان برنامه و از حدود ‌٥/٢٤ میلیون سیم‌کارت، حداقل ‌١٠ میلیون متقاضی سیم‌کارت‌های اعتباری خواهیم داشت.
او افزود: در صورتی که سیم‌کارت اعتباری ازسوی اپراتور اول، دوم و تالیا ارائه شود، باز باید نگران بیشتر بودن تعداد متقاضیان بیش از توانمندی‌های آن‌ها، برای ارایه‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری بود.
وی ادامه داد: به جای این دغدغه که اپراتور دوم تلفن همراه در صورت ارایه‌ی سیم‌کارت اعتباری ازسوی اپراتور اول، متقاضی نخواهد داشت باید دغدغه‌ی این را داشت که در صورت وجود متقاضی برای سیم‌کارت‌ها هیچ یک از اپراتورها نتوانند، نسبت به تامین نیاز آن‌ها اقدام کنند.
او افزود: این بحث در هیات مدیره‌ و درواقع در مجمع شرکت ارتباطات سیار به تصویب رسیده و برای سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است ‌که پس از تصویب در این سازمان باید به شورای اقتصاد فرستاده شود.

  • ۸۵/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">