ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات: خطوط E1 ودیعه ای نبودند

| شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه تغییر تعرفه خطوط E1 به معنای افزایش قیمت اینترنت دایل آپ نیست گفت: تعرفه خطوط E1 به نفع شرکتهای اینترنتی و در راستای اختیارات شرکت مخابرات ایران تغییر کرده است و قیمت اینترنت افزایش نمی یابد.

صابر فیضی در گفتگو با مهر افزود: خطوط EI به دلیل مبلغ پیش پرداخت اولیه متقاضی نداشت و شرکتهای اینترنتی نمی توانستند هزینه های این خطوط را بپردازند. به همین دلیل تعرفه ها براساس تقاضا تنظیم شد.

وی ادامه داد: پیش از این مبلغ 3 میلیون تومان بابت هزینه هر خط E1 از شرکتهای اینترنتی دریافت می شد و این شرکتها موظف بودند ماهانه مبلغ 25 هزارتومان به ازای هر خط پرداخت کنند اما در حال حاضر هزینه اولیه هر لینک E1 به یک میلیون و 500 هزار تومان کاهش یافته اما هزینه ماهانه آن به مبلغ 95 هزار تومان افزایش یافته است.

فیضی اضافه کرد: مبلغ اولیه خرید خطوط E1 ودیعه نبوده و به هیچ عنوان به شرکتها بازگشت داده نمی شد اما اینکه شرکتهای اینترنتی تصور می کردند که این مبالغ قابل بازگشت است تفسیر اشتباه از قرارداد بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: تغییر تعرفه های اجرایی در اختیار شرکت مخابرات ایران است و برای مواردی اینچنینی نیازی به تایید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیست.

پیش از این تعدادی از شرکت های اینترنتی از تغییر ناگهانی تعرفه خطوط E1 که اینترنت را با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه به کاربران ارائه می کنند خبر داده و اعلام کردند تغییر تعرفه E1 افزایش قیمت اینترنت دایل آپ را در پی خواهد داشت.

در پی انتشار این خبر سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز از شرکتهای اینترنتی (ISP ها) خواست تا اطلاع ثانوی از عقد قرارداد جدید با شرکت مخابرات ایران و تسویه حساب قراردادهای قبلی خطوط E1 خودداری کنند.

گفته می شود افزایش تعرفه خطوط E1 باعث افزایش 6 برابری هزینه شرکتهای اینترنتی می شود و به این ترتیب این افزایش هزینه با افزایش قیمت اینترنت جبران خواهد شد که در این میان ضرر نهایی متوجه کاربران اینترنت دایل آپ می شود.

انحصار خطوط E1 در اختیار مخابرات است و شرکت مخابرات ایران تنها تامین کننده این خطوط است.

  • ۸۹/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">