ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات دوباره یکپارچه می‌شود

| سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران و تبدیل شدن به یک بنگاه خصوصی، حضور شرکت های رقیب در بازار و ظهور فناوری های جدید و مبتنی بر IT، به طورکلی شرایط را برای این شرکت تغییر داده است.
فناوران- تاکنون، هر استان با توجه قابلیت هایی که داشت و همچنین میزان توانمندی مدیران خود، رشد کرده بود. بدین ترتیب شرایطی پیش آمده که برخی استان ها از نظر ارتباطات در وضعیت بهتری قرار گیرند و برخی دیگر دچار عقب ماندگی هایی شوند.
در سال های قبل از خصوصی سازی، شرکت مخابرات ایران تنها یک محصول داشت و آن انتقال صوت از طریق تلفن ثابت بود. 
از سوی دیگر رقیبی در بازار وجود نداشت و مخابرات به عنوان یک شرکت دولتی انحصار بازار را در اختیار داشت. اما امروز شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و به عنوان یک بنگاه خصوصی و اقتصادی در بازار باید با توسعه شبکه خود و تنوع بخشیدن به ارایه خدمات به مشتریان، در میان رقبای خود پیروز باشد.
براین اساس، دیگر نمی توان شبکه هایی جزیره ای ایجاد کرد و لزوم ارایه سرویس یکپارچه به مشتری، داشتن یک شبکه یکپارچه و مبتنی بر IT است. همچنین اکنون می توان سیاست گذاری و نظارت را بر همین بستر به صورت یکپارچه انجام داد.
 وضعیت مخابرات حساس است
در همین رابطه سرپرست شرکت مخابرات ایران، وضعیت فعلی این شرکت را حساس اعلام و تاکید کرد که باید برای حفظ و توسعه شرکت در چنین شرایطی تحولی در شرکت صورت گیرد. تحولی که لازمه ارتقای بهره وری در شرکت است و نوعی وحدت سازمانی و یکپارچگی در آن ایجاد می کند.
اسدلله دهناد اعلام کرد که طرح تحول شرکت با موضوع اصلاح ساختار در دستور کار قرار گرفته و این اصلاح باهدف کاهش چشمگیر هزینه ها و چابک سازی سازمان در حال پیاده سازی است.
بر اساس اعلام سرپرست شرکت مخابرات ایران، طرح یکپارچه سازی ساختار شرکت مخابرات ایران، کاهش هزینه ها، اصلاح فرایند تصمیم گیری، چابک سازی، عدالت سازمانی و تقویت انگیزش های شغلی را به همراه دارد.
بر اساس آخرین مصوبه ای که رییس هیات مدیره به سرپرست شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرده است؛ پروژه یکپارچه سازی در این شرکت، با تدوین پیش نویس شرح وظایف و تعیین حدود اختیارات مدیران عامل استان ها برای دوره بعد از اجرای طرح، توسط کارگروهی متشکل از تعدادی از مدیران عامل استان ها و معاونان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برنامه ریزی شد .
در این طرح، پیشنهاد اجرایی برای سمت سازمانی و میزان حقوق و مزایای آن دسته از اعضای هیات مدیره شرکت های مخابرات استانی که با اجرای طرح یکپارچه سازی ماموریت به عنوان عضو هیات مدیره خاتمه خواهد یافت؛ نیز در نظر گرفته شد.
همچنین تهیه پلان اجرایی طرح یکپارچه سازی در شرکت مخابرات و شرکت های تابعه با ارایه زمان بندی دقیق و جامع و مشخص شدن مسوولیت هر یک از حوزه ها به تفکیک در حال پیاده سازی است .
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">