ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدابیر مخابرات برای تحقق اقتصاد مقاومتی

| سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رپرست شرکت مخابرات ایران، بر لزوم درون زا بودن اقتصاد مقاومتی در عین توجه به مولفه های علمی آن گفت: "گروه های مطالعاتی R&D (تحقیق و توسعه) اقتصاد مقاومتی در شرکت مخابرات ایران تشکیل می شود.

دهناد اهداف تشکیل گروه مطالعاتی تحقیق و توسعه را هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و باارزش افزوده فراوان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، تحقیق و توسعه و اقتصاد مقاومتی لازم و ملزوم یکدیگر ند و در یک چرخه سالم پشتیبان یکدیگر خواهند بود، گفت: با تلفیق این دو بحث، تحقق اقتصاد دانش بنیان در حوزه ICT دور از دسترس نیست.سرپرست شرکت مخابرات ایران، در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از خصوصی سازی را نیز سرفصل مهم دیگری در اقتصاد مقاومتی نامید و افزود: بدون حمایت از خصوصی سازی و تدوین قوانین عملی به جهت کاهش تصدی گری دولت، قادر به پیاده سازی حقیقی اقتصاد مقاومتی نخواهیم بود.

وی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی میبایستی تمام ۲۴ بند و پنج پایه عدالت، مردمی بودن، دانش بنیان برای ، درون زایی و برون گرایی اقتصاد مقاومتی در اجرای برنامه های سازمان های اقتصادی و شرکت های ICT پیاده شود.دهناد تشکیل کمیته ویژه پیاده سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی و هماهنگ سازی راهبردهای مخابرات با سیاست های ابلاغی را نیز در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: اولویت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ششم توسعه نیز بر پیاده سازی دولت الکترونیک با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت های ملی تاکید دارد.

  • ۹۵/۰۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">