ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اپراتور اول در حال حاضر از لحاظ فنی امکان واگذاری 3 میلیون سیم‌کارت اعتباری را دارد.

«وفا غفاریان» معاون وزیر ارتباطات و رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در گفتگو با خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: تجهیزات موردنیاز واگذاری سیم‌کارت‌‌های اعتباری نصب شده است و اپراتور اول از لحاظ فنی امکان واگذاری 3 میلیون از این نوع سیم‌کارت را به متقاضیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجازه واگذاری این سیم‌کارت‌ها مسیر مراحل تصویب را طی می‌کند و در صورت تصویب این سیم‌کارت‌ها از سوی اپراتور اول توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که «معصوم فردیس» رییس پیشین سازمان تنظیم مقررات خبر از تصویب نشدن این طرح در سازمان داده بود گفت: این طرح هنوز رد نشده است و در مسیر مراحل تصویب قرار دارد.

غفاریان در خصوص سیم‌کارت‌های تالیا نیز خاطرنشان کرد: سقف زمانی که تالیا برای بهبود کیفیت شبکه خود ارایه کرده است تا بهمن ماه سال 85 است اما مجلس تنها 6 ماه برای بهبود کیفیت این شبکه مهلت داده است و ما در شرکت مخابرات ایران درحال بررسی‌های فنی پیشنهاد تالیا هستیم.

وی همچنین در خصوص تک‌نرخی شدن قیمت سیم‌کارت نیز گفت: واگذاری سریع سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی به مردم و پیدا کردن روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های توسعه شبکه و کاهش قیمت سیم‌کارت در مرحله بعدی ثبت‌نام، از راهکارهایی است که از سوی شرکت مخابرات ایران برای تک نرخی کردن سیم‌کارت تلفن همراه و جلوگیری از سرمایه‌گذاری اقتصادی بر روی آن در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار سیم‌کارت ثبت‌‌نام شده در سال 82 که واگذار شده هنوز فعال نشده است افزود: ثبت‌نام برای سیم‌کارت از سوی اپراتور اول قطعی است اما در سال جاری برای این نوع از سیم‌کارت‌ها ثبت‌نام نخواهیم داشت.

  • ۸۵/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">