ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخابرات پیمانکاران ناتوان را کنار می گذارد

| چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۳۸۵، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: قرار است در مناطقی از کشور که پیمانکاران عمومی (‪GC‬ها) توانایی اجرایی ادامه کار را ندارند، از آنها خلع ید شده، کار در اختیار شرکتهای مخابرات استانی قرار گیرد.

"وفا غفاریان" صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه ارتباطات "ایرنا" افزود: موضوع خلع ید از پیمانکاران عمومی ناتوان بزودی به آنها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت:سه پیمانکار عمومی طرف قرارداد با شرکت ارتباطات سیار تاکنون تنها یکهزار و ‪ ۵۰۰‬سایت ‪ BTS‬را انجام داده‌اند که این به معنای انجام تنها ‪ ۳۰‬درصد از تعهداتشان است.

بر اساس قرارداد شرکت ارتباطات سیار و سه پیمانکار عمومی، قرار بود این پیمانکاران تا اسفند ماه امسال، چهار هزار و ‪ ۷۳۰‬سایت گیرنده و فرستنده امواج (‪ (BTS‬را برای ایجاد هشت میلیون و ‪ ۵۰۰‬هزار خط جدید تلفن همراه در فاز سوم توسعه این شرکت، احداث کنند.

پیمانکاران می‌گویند که در تملک زمین برای ساخت این مراکز برای آنها مشکلاتی ایجاد می‌شود و شرکتهای مخابرات استانی سلایق مختلفی را در تحویل کارهای انجام شده آنها اعمال می‌کنند.

غفاریان همچنین در این مصاحبه به تصویب کلیات طرح خصوصی‌سازی ‪ ۳۳‬شرکت زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران در جلسه دیروز (سه‌شنبه) هیات دولت اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مصوب هنوز به دست وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نرسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی کرد که این مصوبه اواخر هفته آینده در اختیار شرکت مخابرات قرار گیرد و گفت که وی پس از آگاهی از جزییات مصوبه، آنها را به اطلاع رسانه‌ها خواهد رساند.

"غلامرضا حیدری کرد زنگنه" رییس سازمان خصوصی‌سازی دیروز از تصویب کلیات طرح واگذاری ‪ ۳۳‬شرکت تابعه مخابرات به بخش خصوصی در هیات دولت خبر داد ولی اشاره‌ای به جزییات آن نکرد.

شرکت مخابرات ایران شامل .‪ ۳‬شرکت منطقه‌ای و چهار شرکت زیر مجموعه شامل ارتباطات سیار، خدمات هوایی پیام و شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات زیرساخت است که ظاهرا از این مجموعه تنها شرکت ارتباطات زیرساخت به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت که شورای اقتصاد با تقاضای این شرکت برای تصویب بهای سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار تا پایان برنامه چهارم توسعه (‪ (۱۳۸۸‬موافقت نکرد.

وفا غفاریان افزود:شورای اقتصاد در نشست شنبه گذشت خود تنها قیمت سیم- کارت این شرکت را برای امسال با بهای دو میلیون و ‪ ۸۸۰‬هزار ریال به تصویب رساند.

  • ۸۵/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">