ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مشکل افزایش تعرفه خطوط تلفن دیجیتالی(خطوط E1)از سوی مخابرات را برطرف می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم قیمت اینترنت دایل آپ (اتصال به شبکه اینترنت از طریق خط تلفن و با کارت‌های اینترنتی) افزایش یابد.

'محمد کرم پور' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: معاونت فنی و بررسی‌های اقتصادی سازمان در حال بررسی موضوع تغییر تعرفه خطوط تلفن دیجیتالی (خطوط E1)است و بزودی نتایج این بررسی‌ها را اعلام می‌کنیم تا مشکل برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش قیمت اینترنت در کشور است، اضافه کرد: هرگونه تغییر در قیمت خدمات (در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات) باید از سوی رگولاتوری صورت گیرد و هیچ شرکتی راسا نباید اقدام به تغییر قیمت خدمات کند.

گفتنی است که چندی پیش 'علیرضا علمی' دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی از افزایش شش برابری هزینه واگذاری و بهره برداری از لینک‌های E1 به دلیل تغییر تعرفه دسترسی به این خطوط از سوی شرکت‌های مخابرات استانی خبر داد و گفت: این افزایش ناگهانی تعرفه خطوط EI موجب افزایش قیمت اینترنت دایل آپ می‌شود.

برخی کارشناسان دلیل افزایش تعرفه خطوط E1 از سوی مخابرات را در این می‌دانند که شرکت‌های اینترنتی خطوط E1 را به قیمت ارزان از مخابرات می‌خرند و به چندین برابر قیمت (از محل این خطوط) اینترنت دایل آپ به کاربران می‌فروشند.
** نظارت لحظه‌ای و آنلاین رگولاتوری بر عملکرد شرکت‌های مخابراتی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تغییر تعرفه تلفن ثابت گفت: مخابرات به دنبال تغییر تعرفه تلفن ثابت است و پیشنهاداتی هم به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) رسیده که در حال بررسی است.

کرم پور افزود: تعرفه‌ها ممکن است تغییر کند ولی این به معنای افزایش نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است مخابرات بدون اطلاع رگولاتوری اقدام به افزایش تعرفه تلفن ثابت کرده باشد چرا که برخی مشترکان مدعی هستند هزینه‌های تلفن ثابت آنها افزایش پیدا کرده است، گفت: به مشترکان اطمینان می‌دهم که رگولاتوری بعنوان دستگاه ناظر، نظارت لحظه‌ای و آنلاین (برخط) بر عملکرد شرکت‌های مخابراتی دارد.
** تشکیل چهار کمیسیون فرعی در سازمان تنظیم مقررات

کرم پور گفت: برای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که نهاد مقررات گزار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است حدود 50 دستور تعیین کردیم که بطور منظم در جلسات طرح می‌شود.

وی از تشکیل چهار کمیسیون فرعی و تخصصی خبر داد و گفت: این کمیسیون‌ها شامل کمیسیون طیف، اقتصادی و تعرفه، حقوقی و فناوری اطلاعات هستند و قبل از طرح موضوعات در کمیسیون تنظیم مقررات و تصویب آنها، این مسایل در کمیسیون فرعی و تخصصی بررسی و ویرایش فنی می‌شود.

وی افزود: دستور کار کمیسیون اصلی ابتدا در کمیسیون‌های فرعی توسط گروهی از مشاوران و فعالان بخش خصوصی بررسی و مطالب بصورت صیقل یافته به کمیسیون تنظیم مقررات برای تصمیم گیری و تصویب ارایه خواهد شد.

  • ۸۹/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">