ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخالفت نمایندگان با وظایف جدید شورای فضای مجازی

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده‌ای از لایحه دائمی شدن احکام برنامه‌های توسعه که تکالیف جدیدی را برای شورای عالی فضای مجازی تعیین می‌کرد، حذف کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه دائمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این مواد یک بار در صحن بررسی شده و به خاطر ابهامات موجود به کمیسیون بازگشت.

با تصویب اخطار نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی، ماده‌ای از این لایحه در خصوص تعیین تکالیفی جهت ارتقای سطح حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای و امنیت فناوری‌ها و اجرای سند امنیت فضای تبادل اطلاعات حذف شد.

پژمان‌فر در این خصوص گفت: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ شورای عالی فضای مجازی را راه‌اندازی کرده و تکالیفی برای آن مشخص کردند.

عضو ناظر مجلس بر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: محتوای این ماده الحاقی در تکالیف ابلاغی مقام معظم رهبری در شورای عالی فضای مجازی دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در تکالیف جدیدی که به این شورا محول کردند، بر حفظ همه جانبه این عرصه، توسعه محتوایی و خدمات، مراقبت از فضای مجازی تاکید کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این اخطار را وارد دانست و گفت: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مقام معظم رهبری تکالیف مربوطه را برای شورای عالی فضای مجازی تعیین کرده‌اند.

نمایندگان نیز با ۱۵۰ رای موافق، ۱۸ رای مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در مجلس با حذف این ماده موافقت کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">