ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مخالفت پیام‌رسان‌های داخلی با تشکیل کنسرسیوم

| دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد از ارائه «شناسه الکترونیک محتوای دیجیتال (شامد)» به ۵۳۰ هزار بستر ارائه دهنده محتواهای دیجیتال تاکنون  خبر داد و با اشاره به اینکه شامدهای یاد شده نقره ای است تضمین داد سازمان‌های مرتبط با این بسترها شامدهای یاد شده را به شامدهای طلایی تبدیل خواهند کرد.

موسویان با بیان اینکه کانال‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایلی هم می‌توانند شامد دریافت کنند، افزود: در حال حاضر ۱۲۷ کانال حرفه ای در آپارات و ۳۰۰ کانال رسمی مربوط به ارگان‌ها و سازمان هستند که هنوز شامد دریافت نکرده اند.

 

کاهش تخلف کانال‌های تلگرامی به نیم درصد تا پیش از فیلتر این پیام‌رسان

وی با اعلام اینکه همچنین تاکنون ۹۰ هزار سایت موفق به دریافت شامد شده اند در مورد آخرین وضعیت کانال‌های تلگرامی با بیش از ۵ هزار دنبال کننده که تا پیش از ابلاغ دستور قضایی برای فیلتر تلگرام، اقدام به احراز هویت خود در سامانه مربوطه و دریافت شامد کرده بودند، گفت: تا زمانی که تلگرام فیلتر نشده بود حدود ۴۴ درصد کانال‌های با بیش از ۵ هزار عضو  شامد دار شده بودند. همچنین بیش از ۹۰ درصد کانال‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشتند، شامد خود را دریافت کرده بودند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت ارشاد تعداد کانال‌های تولیدکننده محتوا در تلگرام ۷۵۰۰ کانال است و مابقی کانال‌ها، عموما بازنشردهنده مطالب تولیدی هستند.

به گزارش مهر موسویان در مورد تاثیر اخذ شامد توسط کانال‌های تلگرامی به ویژه اینکه این پیام رسان خارجی هم اکنون در کشور فیلتر است، گفت: میزان تخلف کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه کسب و کار بعد از اینکه شامد گرفتند به کمتر از نیم درصد رسیده بود. اما آنهایی که شامد نگرفته بودند میزان تخلف شان به حدود ۱۰ هزار مورد بالغ شده بود.

 

مخالفت پیام‌رسان‌های داخلی با تشکیل کنسرسیومی از خودشان

وی ضمن تایید ارائه پیشنهاد ایجاد کنسرسیومی از پیام رسان‌های داخلی به مدیران آنها در عین حال از مخالفت این پیام رسان‌ها با این پیشنهاد خبر داد و عنوان کرد: ما به عنوان حاکمیت و دولت همچنان علاقه مند به ایجاد کنسرسیومی از پیام رسان‌های داخلی هستیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">