ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدرسه اینترنتی خواندن آغاز به کار کرد

| دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ق.ظ | ۰ نظر

مدرسه اینترنتی خواندن که در راستای آموزش به حدود 5 هزار کتابدار از سوی نهاد کتابخانه های عمومی راه اندازی شده، امروز (دوشنبه) در نشستی با حضور مسئولان فرهنگی آغاز به کار کرد.

امین متولیان معاون برنامه ریزی پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی در این نشست گفت: مدرسه اینترنتی خواندن یک طرح فراگیر و آموزشی بوده که در راستای ارتقای سطح علم و دانش کتابداران ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که برای حدود 5 هزار کتابدار درباره ارائه خدمات آموزشی به آنان محدودیت هایی وجود دارد، اظهار داشت: مدرسه اینترنتی خواندن ارائه آموزش و محتوا به کتابداران است که با استفاده از ظرفیت های علمی وسیعی که نهاد کتابخانه های عمومی دارد، آنان از علم و دانش کافی در حوزه کتاب بهره مند می شوند.
متولیان ادامه داد: کتابداران روستایی که حدود 520 نفر هستند نیز از مزیت های آموزشی این مدرسه اینترنتی برخوردار می شوند و تمامی کتابداران سراسر کشور می توانند از امروز در این مدرسه ثبت نام کرده و تحت آموزش های آنلاین قرار گیرند.
معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی گفت: آموزش های آنلاین شامل ارائه متن، گروه های گفت وگو، آزمون های تعاملی و گروهی است که در دو مرحله برگزار می شود.
وی افزود: در دوره اول که ثبت نام از امروز آغاز می شود تا اسفندماه کتابداران تحت آموزش قرار می گیرند و در مرحله دوم نیز از اردیبهشت ماه 95 به مدت 4 ماه دوره های بعدی و آزمون اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا وی از رونمایی مجله اینترنتی مطالعات خواندن نیز خبر داد و اضافه کرد: در کشورمان وقتی از خواندن و مطالعه صحبت می شود، همه به فکر سرانه مطالعه می افتند، در حالی که اول باید بخوانیم و بعد میزان خواندن را اندازه گیری کنیم.
متولیان تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی با راه اندازی مدرسه اینترنتی خواندن اهداف مهمی از جمله توسعه و تعمیق مطالعات خواندن، برنامه ریزی بر اساس ایده های نو و تطبیق دادن الگوهای بومی، ایرانی و اسلامی و رسیدن به همزبانی میان مروجان خواندن را دنبال می کند.
به گفته وی، در کتابخانه های عمومی عامل اصلی استقرار خواندن کتابدار است. آنان باید دانش ذهنی درباره خواندن را داشته باشند.

  • ۹۴/۰۹/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">