ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر سابق گوگل موتور جستجو می‌سازد

| دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

شریدر راماس وامی مدیر سابق واحد تبلیغات و پیام‌های بازرگانی گوگل که شرکتی به نام نیوا را تأسیس کرده از راه اندازی یک موتور جستجوی فاقد تبلیغات خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، وی قصد دارد کاربران را از دست گوگل و پیام‌های تبلیغاتی هدفمند آن که با بررسی و جاسوسی از عادات وبگردی کاربران نمایش داده می‌شوند، رها کند.

وی هشدار داده اتکای بیش از حد گوگل به تبلیغات هدفمند کیفیت موتور جستجوی این شرکت را کاهش داده و هزینه‌های زیادی را به کاربران گوگل تحمیل کرده است.

راماس وامی در این مورد گفته است: من شخصاً فکر نمی‌کنم که محصولات رایگان پشتیبانی شده با نمایش تبلیغات در درازمدت برای مشتریان و برای مردم آمریکا خوب باشند. زیرا برای امثال گوگل بسیار سخت است که به آنچه من و شما، به عنوان کاربر و به عنوان مشتری این محصولات می‌خواهیم، وفادار بمانند.

وی که ۱۷ سال در گوگل کار کرده، ۷۷.۵ میلیون دلار بودجه برای راه اندازی موتور جستجوی غیر متکی به تبلیغات کنار گذاشته و معتقد است باید با فشار بر گوگل برای کاستن از رفتارهای انحصارطلبانه محیط مناسبی برای سایر کسب و کارها فراهم کرد. او زمان دقیق راه اندازی موتور جستجوی نیوا را اعلام نکرده است.

  • ۰۰/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">