ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر یک ISP: اینترنت گران نیست!

| جمعه, ۲۹ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

حقیقتا اینترنت در ایران گران نیست و کاهش قیمت اینترنت بسته به نوع شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت متفاوت است.

محمد اسمی - عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور - در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره کاهش قیمت اینترنت از سوی مخابرات و تاثیر آن برروی کاربران نهایی گفت: این موضوع و تاثیر کاهش 20 درصدی قیمت برای شرکت‌ها و به دنبال آن برای کاربران نهایی، بسته به نوع شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت متفاوت است.

او ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در یک شرکت بزرگ اینترنتی مثل شرکت ندا که هزاران کاربر دارد، قیمت اینترنت 30 تا 40 درصد هزینه شرکت را شامل شود و طبیعتا وقتی قیمت اینترنت 20 درصد کاهش یافت نهایتا این شرکت می‌تواند پنج تا هفت درصد قیمت خود را برای کاربران کاهش دهد.

وی با بیان اینکه این موضوع برای شرکت‌های کوچک اینترنتی متفاوت است گفت: درباره شرکت‌های کوچک‌تر، درصد هزینه‌ پرداختی‌شان بابت اینترنت نسبت به هزینه‌های دیگر کم می‌شود و یک شرکت Isp در ماه ممکن است تا پنج درصد هزینه ماهانه‌اش را به پهنای باند اختصاص دهد، بنابراین کاهش 20 درصدی تاثیر محسوسی در کاهش هزینه‌های این شرکت ندارد که بخواهد آن را برای کاربر نهایی اعمال کند.

اسمی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت پهنای باند باید به صورت مداوم صورت بگیرد گفت: کاربر نهایی در کشورمان اینترنت را فوق‌العاده ارزان دریافت می‌کند و بهتر است به جای این موضوع و پرداختن به کاهش قیمت اینترنت برای کاربر نهایی، راه برای استفاده بیش‌تر کاربران باز شود.

وی با بیان اینکه اگر کاربر در ماه دو گیگابایت اینترنت استفاده می‌کند چنانچه اینترنت ارزان شود، ممکن است مصرف این کاربر 4 گیگابیت افزایش یابد گفت: در حال حاضر هزینه استفاده از سرویس اینترنت پرسرعت ADSL در ایران حدود 15 هزار تومان در ماه می‌شود که این رقم زیادی در سبد هزینه خانوارها نیست.

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی قیمت اینترنت نسبت به 10 سال گذشته کاهش یافته و این در حالیست که همه هزینه‌ها افزایش یافته و تا پنج برابر رشد داشته است و درآمد خانوارها هم تا پنج برابر افزایش داشته است.

این مدیر شرکت اینترنتی در پایان تصریح کرد: حقیقتا اینترنت در ایران گران نیست و باید خطوط پرسرعت‌تر شود و مصرف بالا برود.

  • ۸۹/۰۵/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">