ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ما در عصر هک زندگی‌ می‌کنیم. این روزها سرقت اطلاعات از کارت‌های اعتباری و افشای اطلاعات دولتی از طریق هک کردن سایت‌های سازمان‌های امنیتی به امری رایج بدل شده است. برای نمونه می‌توان به افشاگرهایی اسنودن که با هک کردن اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا صورت گرفت اشاره کرد. همچنین هک شدن کمپانی فیلم‌سازی سونی پیکچرز آمریکا توسط کره شمالی و مجبور کردن این کمپانی به توقف نمایش فیلم رهبر کره شمالی در سینماهای جهان از دیگر موارد مشهور هک شدن در سال‌های اخیر است. در ایران هم در همین ماه رمضانی که پشت سر گذاشتیم شاهد بودیم که در برنامه تلویزیونی ماه عسل که از شبکه سه پخش می‌‌شد، یک هکر 16 ساله اهوازی توانسته صدها میلیون تومان از حساب چند نفر دزدیده و به حساب خودش واریز کند. اما شاید آنچه تاکنون کمتر درباره آن شنیده باشید امکان هک کردن کامپیوتر از طریق پهپادها است. گونه‌ای از پهپادها وجود دارند که قابلیت‌هایی دارند که به کمک آنها می‌توانند با پرواز بر بالای آپارتمان‌ها و خانه‌ها، دستگاه‌های وای‌فای روشن را شناسایی کرده و با هک کردن آنها به اطلاعات درون لپ‌تاپ یا کامپیوتر فرد قربانی نفوذ کند. این پهپادها اگر توسط یک متخصص رایانه و هکر کاربلد کنترل شود به‌راحتی می‌توانند در همان لحظات ابتدایی اتصال تمامی پسورد‌ها، تصاویر، فایل‌ها و رمزهای بانکی در دستگاه مورد نظر را سرقت کرده و حتی در صورت روشن بودن رایانه قربانی و اتصال به اینترنت، یک کپی از کل فایل‌های داخل کامپیوتر برای هکر فراهم کنند.

 کارشناسان حوزه امنیت همواره به کاربران گوشزد می‌کنند مجرمان همواره از نرم‌افزارهای ساده برای هک و نفود به دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که این امر گویای آن است که کاربران باید همواره در هنگام اتصال و استفاده از شبکه‌های نه‌چندان امنی مانند وای‌فای جانب احتیاط را رعایت کنند. تاکنون چند پهپاد گوناگون که برای هک کردن به کار هکرها می‌آید طراحی شده  که از آن جمله می‌توان به تولید پهپادی اشاره کرد که می‌تواند با کنکاش و پیدا کردن سرورهای کامپیوتری و مستقر شدن در نزدیکی محل قرارگیری آنها، شرایطی را فراهم کند که هکر به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را به سرقت ببرد. پس بیشتر مراقب حرکت‌های مشکوک پهپادها در اطراف منزلتان باشید و حتما از ابزارهای امنیتی کاملا امن و معتبر برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۰۴/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">