ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مراقب بدافزارها در دانلود تقویم ۱۴۰۰ باشید

| يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث انتظامی ۲۴ ساعت گذشته، به هموطنان هشدار داد تا در دانلود تقویم سال ۱۴۰۰ مراقب بدافزارها باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگارنژاد رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: برای جلوگیری از آلوده شدن سیستم کاربران در زمان دانلود تقویم ۱۴۰۰ حتما به سایت‌ها و آپ استورهای معتبر و معروف مراجعه کنید.

وی افزود: با نزدیک شدن به سال جدید بسیاری از افراد اقدام به دریافت اینترنتی تقویم آن سال می‌کنند غافل از اینکه سودجویان سایبری با ارسال بدافزارهای مخرب در زمان دانلود تقویم در پی عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

یادگار نژاد ادامه داد: این در صورتی است که مجرمان سایبری بیشتر بدافزارهای مخرب و جاسوسی خود را با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

وی بیان کرد: مجرمان سایبری پس از ورود به سیستم کاربران اقدام به سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران کرده و با این کار زمینه تهدید، اخاذی، هتک حرمت و حیثیت را فراهم می‌کنند.

یادگارنژاد برای جلوگیری از نصب هر گونه بدافزار در هنگام دانلود تقویم ۱۴۰۰به کاربران توصیه کرد، منبع دانلود فایل‌ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت ها و آپ استورهای معتبر دریافت کنند.

وی ادامه داد: به روز رسانی سیستم‌ها پس از نصب آنتی ویروس و فایروال بسیار مهم است و امنیت آن سیستم را تا حدود زیادی تضمین کند.

رییس پلیس فتا استان کرمان یادآورد شد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

  • ۹۹/۱۲/۱۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">