ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکتهای اینترنتی گفت: کاربران خانگی به هنگام خرید و استفاده از کارتهای اینترنتی مراقب سوء‌استفاده‌های احتمالی از آنها باشند.

"مسعود ریاضیات" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: گزارشهایی مبنی بر فقدان اعتبار کافی کارتهای اینترنتی خریداری شده توسط کاربران وجود دارد که گویای سوء استفاده از آنها است.

وی ادامه داد: برخی کاربران به هنگام استفاده از کارتهای اینترنتی متوجه می‌شوند که اعتبار کارت کمتر از زمان درج شده بر روی آن می‌باشد.

به گفته وی ممکن است برخی مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی تخلف کرده و کارتهای اینترنتی را کمتر از زمان درج شده بر روی آن و هزینه پرداختی از طرف کاربر، شارژ کنند که این تخلف به‌عنوان "کم‌فروشی" محسوب شده و حکم تعزیراتی دارد.

وی بهترین و اولین راه برای اطمینان از اعتبار کافی کارتهای اینترنتی را مراجعه کاربران به وب سایت مراکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی(‪ ICP‬و‪(ISP‬ و مشاهده میزان اعتبار کارت خود از طریق وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور آن در صفحه ویژه کنترل اعتبار کارتهای اینترنتی دانست.

ریاضیات تاکید کرد: در صفحه مخصوص کنترل اعتبار کارتهای اینترنتی باید اطلاعاتی ازجمله میزان کلی اعتبار و شارژ آن، دفعات اتصال به شبکه، میزان استفاده از اینترنت در هر مرتبه اتصال و میزان اعتبار باقی‌مانده درج شود.

وی افزود: در صورتیکه کاربر متوجه تخلف مرکز ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی شد باید ابتدا موضوع را با خود مرکز مطرح کند که در صورت عدم رسیدگی، کاربر می‌تواند این مورد را به انجمن صنفی شرکتهای اینترنتی گزارش کند.

وی بااشاره به اینکه امکان کنترل کارتهای اینترنتی، باید برروی وب سایت مراکز خدمات اینترنتی قرار گیرد، گفت: در صورت نبود این امکان کاربر می‌تواند تقاضای ارسال پرینت اطلاعات مورد نظر خود از طرف آن مرکز را بکند اما بهتر است دیگر از آن شرکت خرید نکند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای اینترنتی گفت: در برخی موارد شناسه کاربری و رمز عبور کارتهای اینترنتی از روشهای مختلفی از جمله هک شدن رایانه کاربر فاش می‌شود و کاربر دیگری نیز از آن کارت استفاده می‌کند.

وی فروش کارتهای اینترنتی از طرف برخی افرادخارج از تشکیلات مراکز ارایه دهنده خدمات اینترنتی را از دیگر عوامل موثر در ایجاد چنین وضعیتی دانست و تاکید کرد که کاربران فقط از شرکتهای معتبر اقدام به خرید کنند.

وی آموزش مناسب به کاربران خانگی را بهترین روش برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی دانست و اظهارداشت:نصب برنامه‌های "فایروال خانگی" و آموزشهای کافی درباره مسایل مخلتف استفاده از شبکه اینترنت برای خانواده‌ها امری ضروری است.

ریاضیات، با اشاره به طرح نصب " بر چسب استاندارد" (هولوگرام) بر روی کارتهای اینترنتی گفت: اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در زمینه استفاده کاربران از اینترنت را برطرف خواهد کرد.

وی یادآور شد: انجمن صنفی شرکتهای اینترنتی به انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران پیشنهاد کرد که این طرح توسط این دو انجمن به‌صورت مشترک اجرا شود اما انجمن انفورماتیک موافقت نکرد.

وی تاکید کرد: انجمن صنفی شرکتهای اینترنتی متولی اصلی اجرای این طرح است چرا که به طور اختصاصی به مسایل مربوط به خدمات اینترنتی می‌پردازد.

  • ۸۴/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">