ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مردم از سایت دیوار پرستار استخدام نکنند

| يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

محمد شریفی‌مقدم گفت: مردم به هیچ عنوان به آگهی‌های سایت دیوار اعتماد نکنند و هوشیار باشند فقط از طریق مراکز پرستاری اقدام به استخدام پرستار کنند.
به گزارش برنا؛ چندی پیش گزارشی منتشر کردیم که در آن به وضعیت استخدام پرستار کودک در سایت دیوار پرداختیم. جدا از اینکه استخدام پرستار بدون هیچ قانونی منجر به افزایش کودک آزاری ها می شود اما وجود دارند پرستارانی که طعمه سوءاستفاده گران می شوند و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار، با اشاره به مراکز پرستاری فعال گفت: در حال حاضر بیش از 1200 مرکز پرستاری در منزل به صورت مُجاز در سطح کشور فعالیت می کنند که پروانه خود را از دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ کرده اند.
او افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط، منطقه جغرافیایی مرکز، نیروی انسانی آن، سوابق کاری پرستاران و... را مورد بررسی قرار می‌دهند به‌طوری که کلیه نظارت بر این مراکز برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است.
شریفی‌مقدم طی هشدار به مردم تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است به هیچ عنوان به آگهی‌هایی که در سایت‌ها درج می شود اعتماد نکرده و از این طریق برای فرزند یا پدر و مادر سالمندشان اقدام به استخدام پرستار، کمک بهیار، مراقب و.... نکنند.
او افزود: ممکن است برخی از مراکز پرستاری در سایت‌ها یا روزنامه‌ها آگهی منتشر کنند که در این صورت مردم باید  مجوزها را از این مراکز مطالبه کنند چراکه کلیه مراکز پرستاری موظف هستند مجوز علوم پزشکی خود را روی دیوار نصب کنند.
دبیرکل خانه پرستار با اشاره به پرستارانی که اقدام به درج آگهی می کنند، عنوان کرد: در سایت دیوار دو نوع افراد ممکن است آگهی درج کنند. دسته اول کسانی هستند که پرستار نیستند و با نیت‌های سوء آگهی منتشر می کنند که تبعات ناشی از آن قطعا در مراجع قانونی قابل پیگیری است و دسته دوم کسانی هستند که پرستار هستند اما از این جهت که به‌صورت شخصی نمی‌توانند آگهی بدهند، اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود.
او افزود: هیچ پرستاری حق ندارد خارج از نظارت مرکز و به صورت شخصی به ارائه خدمات در منزل بپردازد چون این کار تخلف است، مجازات در پی دارد.
دبیرکل خانه پرستار تصریح کرد: هر خدمتی که در منازل ارائه می‌شود باید تحت نظر مراکز پرستاری صورت گیرد در غیر این صورت تخلف است و با پرستاران برخورد می شود.
شریفی‌مقدم با اشاره به افرادی که خود را پرستار جا می‌زنند، گفت: کسانی هستند که تحت عنوان پرستار وارد منازل می‌شوند و اقدام به فسادهای اخلاقی، کودک آزاری، سالمند آزاری، سرقت و... می‌کنند.
او ادامه داد: در صورت وقوع چنین مسائلی مردم می‌توانند به دادگاه و دادسراها مراجعه کرده و شکایت کنند.
دبیرکل خانه پرستار در پایان اظهار کرد: اگر افراد از طریق مراکز پرستاری اقدام به استخدام پرستار کنند و بنابر دلایل مختلف از جانب پرستار تخلف صورت گیرد، می‌توانند به دانشگاه های علوم پزشکی یا نظام پزشکی مراجعه و موارد مورد تخلف را گزارش داده و شکایت خود را ثبت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">