ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مردم چقدر از تلفن همراه و ثابت شکایت دارند؟

| دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از هر یک از اپراتورها در حوزه تلفن همراه و ثابت در گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان شهریور ماه سال جاری را منتشر کرده است. در نمودارهای منتشره، رنگ آبی مربوط به تیرماه، رنگ قرمز مربوط به مردادماه و رنگ سبز مربوط به شهریور سال جاری است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از ‌آن است که تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت همراه اول در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری شش درصد کاهش داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت همراه اول مربوط به عدم آنتن دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) و پیامک متنی است. از مجموع ۱۴۲۸شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۸۹۳ مورد (حدود ۶۳ درصد) رسیدگی‌ شده است.

از طرفی تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت ایرانسل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری تغییر محسوسی نداشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت ایرانسل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت،‌ پیامک متنی و عدم آنتن‌دهی (عدم دسترسی به شبکه پرسرعت 3G و 4G) است. از مجموع ۸۸۸ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۵۸۶ مورد (حدود ۶۶ درصد) رسیدگی شده است.

همچنین تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت رایتل در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، افزایش ۲۹.۵ درصدی داشته است. بیش‌ترین شکایت مشترکین از شرکت رایتل مربوط به خدمات مالکیت و سیم‌کارت بوده است. از مجموع ۲۹۴ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۲۱۸ مورد (۷۴.۲) رسیدگی شده است.

تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت مخابرات ایران هم در بازه شهریورماه نسبت به مردادماه سال جاری، تغییر چندانی نداشته است. بیشترین شکایت مشترکین از شرکت مخابرات ایران مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات است که عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکین نقش مهمی ایفا می‌کند. از مجموع ۱۵۶۳ شکایت ثبت‌شده در بازه شهریورماه ۱۰۶۷ مورد (۶۸.۳ درصد) رسیدگی شده است.

 

  • ۹۸/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">