ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی صنعت برق گفت: آگهی مزایده فروش برق حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز و شهیدمنتظری اصفهان برای استخراج رمزارزها منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران( توانیر)«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: آگهی مزایده فروش برق حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز و شهیدمنتظری برای استخراج رمزارزهادر این مرحله در سامانه ستاد(سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) به نشانی  www.setadiran.ir منتشر شده است و آگهی مزایده مربوط به نیروگاه نکا نیز اواخر هفته جاری منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد منابع پایدار درآمدی در سال های اخیر را یکی از اهداف اصلی صنعت برق ایران برشمرد و افزود: نوسان های شدید ارزی و ثبات تکلیفی قیمت فروش برق به مشترکان موجب شده است که بین درآمدها و هزینه ها در صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود که بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می شود.

سخنگوی صنعت برق  استخراج رمزارزها و فروش برق مورد نیاز آن را یکی از راه‌های کسب درآمد در بخش برق برشمرد و گفت: براساس قوانین و مقررات ابلاغی هیات وزیران و وزارت نیرو مقرر شده است تا از توان واحدهای نیروگاه‌های توربین انبساطی برای تولید رمزارز استفاده شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: یکی از راهکارهای موجود در این بخش استفاده از انرژی تولیدی توربین‌های انبساطی است که از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت  برای تولید برق در آن استفاده نمی‌شود و تنها از طریق جریان گاز برق تولید می‌شود. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می‌شود و به شبکه سراسری متصل نیست.

وی با تاکید بر اینکه در سه نیروگاه رامین اهواز، نکا و شهیدمنتظری تجهیزات مربوط نصب شده است، گفت: در این سه نیروگاه بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات ظرفیت تولید برق از توربین انبساطی وجود دارد که در این مرحله ۱۵ مگاوات برای رمزارز در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: آخرین مهلت برای حضور در مناقصه نیروگاه رامین چهاردهم مهرماه و مناقصه نیروگاه شهیدمنتظری نیز بیستم مهرماه خواهد بود.

رجبی مشهدی ادامه داد: درصددیم که درآمد حاصل از این بخش برای نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">