ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سازمان فناوری اطلاعات از استفاده مشترک وزارت ارتباطات و وزارت نیرو از کیلومترها فیبر نوری برای انتقال برق و ترافیک دیتا خبر داد و گفت: امکان نصب تجهیزات انتقال دیتا روی تجهیزات انتقال برق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، نصرالله جهانگرد در نشست دولت الکترونیک در حوزه انرژی اظهار داشت: نشست امروز با موضوع نهایی شدن خدمات دولت الکترونیک در بخش انرژی شامل نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، برق و خدمات صلح‌آمیز هسته‌ای اختصاص دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون عمده این بخش‌ها در تامین زیر ساخت‌های دولت الکترونیک موفق عمل کرده‌اند گفت: اگرچه بسیاری از خدمات آنها در زمینه فروش و پشتیبانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اما بزودی برای بهبود خدمات الکترونیکی نیز داده‌ای این سازمان‌ها مکان‌محور خواهد شد.

وی همچنین به تامین خدمات الکترونیکی بر روستاها تاکید کرد و گفت: هم اکنون روستاهای بالای 20 خانوار و قدری کمتر مشترکان آب و فاضلاب در روستاها وجود دارند که خدمات در روستاها نیز برای استفاده از این سرویس‌ها باید الکترونیکی باشد.

* استفاده مشترک وزارت ارتباطات و نیرو از بستر فیبر نوری انتقال برق و دیتا

جهانگرد درباره استفاده از خطوط فیبر نوری وزارت نیرو برای انتقال دیتا گفت: در این باره از گذشته بین وزارت ارتباطات و وزارت نیرو همکاری بوده است و برای برخی مناطق کوهستانی از خطوط انتقال برق برای انتقال ترافیک دیتا استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این همکاری طبق تفاهمنامه‌ای انجام می‌شود گفت: در حال حاضر 17 تا 18 هزار کیلومتر فیبر نوری وزارت نیرو مورد استفاده مشترک وزارت ارتباطات نیز است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: وزارت نیرو 22 هزار کیلومتر فیبر نوری برق فشار قوی و 130 هزار کیلومتر فیبر نوری توزیع برق پایین‌دستی دارد که با فناوری OPGW امکان نصب تجهیزات انتقال ترافیک روی تجهیزات انتقال برق وجود دارد.

* استفاده از اینترنت برای هوشمندسازی کنتورها

جهانگرد همچنین از همکاری وزارت ارتباطات و وزارت نیرو برای هوشمندسازی کنترل‌ها طبق فناوری IOT (اینترنت برای همه چیز) خبر داد و گفت: با پیشرفت پروژه IOT، کنترل هوشمند از شبکه پشتیبان به تامین سنسورهای هوشمند در سازمان‌های خدمات رسان تسری داده می‌شود.

وی گفت: هوشمندسازی کنتورها و استفاده از سنسورهای هوشمند به مدیران و مشترکان در مدیریت بار مصرفی شبکه کمک می‌کند.

* رونمایی از دولت الکترونیک در دهه فجر یا کمی دیرتر

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره وعده رونمایی از دولت الکترونیک در دهه فجر گفت: آنچه که به عنوان خدمات دولت الکترونیک پیش‌تر در هفته دولت افتتاح شد از نظر بستر فنی بود اما تحقق کامل دولت الکترونیک در دهه فجر یا کمی با فاصله، زمان می‌برد.

وی تاکید کرد: دولت الکترونیک در مرحله تعیین شده در دولت یازدهم اجرایی می‌شود و ادامه کار در برنامه‌های دیگر کشور پیگیری خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">