ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان تلفن سهامدار مخابرات می ‌‏شوند

| يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۵:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به طرحی که شرکت مخابرات در دست تهیه دارد ، در صورت تصویب و نهایی شدن ، مشترکان تلفن همراه و ثابت به اندازه ودیعه ای که دارند سهامدار می شوند.
به گزارش ایلنا، دکتر محمد سلیمانی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، با بیان مطلب فوق، گفت: این طرح سرمایه‌‏گذاری مردم در بخش مخابرات را دو چندان کرده و باعث می‌‏شود سیل تقاضا برای تلفن هر روز بیشتر شود، ضمن این که تلفن یک کالای سرمایه‌‏ای تلقی شود و صاحبان تلفن صاحب سرمایه‌‏ای جدید شوند.

دکتر سلیمانی، افزود: با توجه به پشتوانه‌‏های علمی و فرهنگی که کشور ما از آن برخوردار است ، افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه تا بالای صد درصد امکان پذیر است و بازار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، افزود: نظر به تقاضای بالایی که در زمینه سیم کارت تلفن همراه در کشور داریم و ضریب نفوذ پایین فعلی اگر اپراتورها بتوانند تا 30 میلیون سیم کارت واگذار کنند بازهم بازار تقاضا وجود دارد.

وی ، ادامه داد: مطالعات و بررسی‌‏ها نشان می‌‏دهد نیاز جامعه ایرانی به سیم کارت بیش از 40 میلیون است ، به همین دلیل درتلاش مضاعف برای پاسخ‌‏گویی به این تقاضاها هستیم.

دکتر سلیمانی، در رابطه با توسعه تلفن ثابت در کشور ، گفت: با توجه به مسایل و مشکلاتی که کشور ما از نظر جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی با آن روبه رو است ، سرعت بخشیدن به توسعه تلفن ثابت به صورت جهشی ، کمی مشکل به نظر می رسد.

وی ، اضافه کرد: با افزایش فعالیت در زمینه تلفن ثابت می‌‏توانیم تا سالی چهار میلیون خط ثابت به شبکه اضافه کنیم ، اما بیش از آن مقدور نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سرمایه‌‏های کشور را در بعد فنی و دانش در این حوزه بی نظیر دانست و افزود: با توجه به سرمایه عظیم انسانی که ما در حوزه الکترونیک و مخابرات داریم ، باید درها را روی دانشگاه‌‏ها باز کرد و از نیروی این متخصصان استفاده بهینه نمود.

وی ، گفت: در این مدت که با برخی از وزرای منطقه ملاقات داشتم آنان خواستار گسترش همکاری با ایران بودند ، چرا که همکاری با کشور ایران را به کار با سایر کشورهای آسیایی و اروپایی ترجیح می‌‏دهند ، اما در حال حاضر ما نمی‌‏توانیم پاسخ‌‏گوی نیاز آنها باشیم، ولی با فراهم کردن شرایط لازم به این هدف دست خواهیم یافت.

دکتر سلیمانی ، بیان داشت: بخش خصوصی باید به یک تحول ساختاری برسد و در این راستا لازم است تولیدکنندگان داخلی قابلیت هایشان را از نظر فکری و سرمایه‌‏ایی جمع کنند. اگر سنگ بنا درست گذاشته شود می‌‏توان از خدمات‌‏شان بیشتر بهره‌‏مند شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی گفت: خدماتی که شرکت ارتباطات سیار به مردم ارایه می‌‏کند ، چشم‌‏گیر است و با توجه به تاثیر بالا و مستقیم این حوزه بر روی مسایل مختلف امیدوارم این روند مسیر رشد خود را طی کند و در آینده بتواند در راه خدمت به مردم تعالی یابد.

  • ۸۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">