ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پس از الزام مخابرات برای فروش سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی به قیمت 123600 تومان، مسوولان مخابراتی در پاسخ به اینکه آیا مشترکانی که سیم‌کارت‌هایی با قیمت 288 هزار تومانی خریداری کرده‌اند، متضرر شده‌اند؟ تاکید دارند که بحث متضرر شدن مطرح نیست بلکه سیم‌کارت‌های 288 هزار تومانی، ودیعه داشته و متفاوت از سیم‌کارت‌ها با کد 0910 هستند.

داوود زارعیان در گفت‌و‌گو با (ایسنا) اظهار کرد: ما تابع مصوبات و مقررات هستیم و هر زمانی که از ما بخواهند اجرا کرده و ملزم به رعایت آن‌ها هستیم.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: معتقدیم که در این زمینه فروش سیمکارتهای دایمی با قیمت 288هزار تومان، اتفاقی نیفتاده و ما طبق مصوبه دولت عمل کرده‌ایم.

وی گفت: ما بر اساس مصوبه دولت دو نوع ثبت‌نام سیم‌کارت دائمی همراه اول داریم که یکی سیم‌کارت‌های دائمی با کد 0910 به قیمت 123600 تومان است که 120 هزار تومان هزینه حق اتصال و مابقی مالیات است و ودیعه‌ای ندارد و دیگری سیم‌کارت‌هایی با کد 0912 که مبلغ 288 هزار تومان بوده و ودیعه نزد مخابرات دارد، بنابراین در این زمینه تخلفی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای توقف فروش سیم‌کارت دائمی 288 هزار تومانی همراه اول توسط این سازمان به اپراتور اول اعلام و تاکید شده است که فروش سیم‌کارت با این قیمت غیرقانونی است و باید تک نرخی باشد.

به گفته مسوولان اگر مردم در این زمینه شکایتی دارند می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام و می‌تواند در بخش مربوطه در سایت سازمان به آدرس www.cra.ir شکایت خود را مطرح کند.

اما پس از طرح این موضوع در رسانه‌ها، علت متوقف نشدن فروش سیم‌کارت‌ 288 هزار تومانی از سوی شرکت ارتباطات سیار، در آن زمان، مصوبه هیات وزیران در جلسه پنجم خردادماه سال 87 عنوان شد که مبنایی برای ادامه فروش این سیم‌کارت‌ها از سوی همراه اول قرار گرفته بود.

در این مصوبه آمده است بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موافقت کرده است که ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی جدید با نرخ یک میلیون و 500 هزار ریال که شامل یک میلیون و 200 هزار ریال هزینه اشتراک و 300 هزار ریال مالیات و تداوم ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی قدیمی با نرخ دو میلیون و هشتصد و هشتاد هزار ریال مجاز است.

گفتنی است سقف اعتبار سیم‌کارت‌های همراه اول با کد 0910 به مبلغ 20 هزار تومانی است یعنی اگر صورت‌حساب مشترک به 20هزار تومان برسد، خطش درصورت نپرداختن قبض یک طرفه می‌شود،از سوی دیگر مشترک می‌تواند برای افزایش اعتبار از 50 هزار تومان به بالا، اعتبار خود را افزایش دهد که این به صورت پلکان‌های 50 هزار تومانی است یعنی می‌تواند اعتبارش را 50 هزار تومان، 100 هزار تومان به بالا افزایش دهد.

اما تفاوت دیگری که این سیم‌کارت‌ها با سیم‌کارت‌های کد 0912 دارند، بحث رومینگ‌شان است که به‌صورت پیش فرض فعال نیست و مشترک برای استفاده از رومینگ باید با سپردن اعتبار این سرویس را فعال کند اما میزان تعرفه خدمات، مکالمات و آبونمان و سرویس‌های ویژه و مکمل در این سیم‌کارت‌ها مشابه سیم‌کارت‌های دائمی 0912 همراه اول است.

هم‌چنین سیم‌کارت‌های دائمی با کد 0910 ودیعه ندارند اما سیم‌کارت‌های 0912 از ودیعه برخوردارند و انتخاب خرید هر یک از این سیم‌کارت‌ها برعهده خود مشترک است.

  • ۸۹/۰۷/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">