ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشترکان متضرر ایرانسل شکایت کنند

| دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار بررسی ویژه موضوع درز اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط قوه قضاییه و شورای عالی امنیت شد.
خانه ملت - نصرالله پژمان فر با بیان دسترسی هکرها به وسیله روبات تلگرام به اطلاعات مشترکین ایرانسل گفت: یکی از وظایف حاکمیت این است که از حریم شخصی افراد مراقبت کند اما متاسفانه حریم شخصی افراد در شبکه های مجازی بارها مورد تعرض قرار گرفته است درحالی که حفظ اطلاعات شخصی مشترکان به قدری اهمیت دارد که دستگاه های امنیتی باید به آن ورود پیدا کرده و مانع چنین سوءاستفاده هایی شوند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یقین ضعف هایی در عملکرد دستگاه های متولی وجود دارد، ادامه داد: دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت باید به این موضوع به صورت ویژه ورود کند، زیرا کمیسیون فرهنگی مجلس نیز نسبت به آن حساسیت دارد؛ چراکه حریم شخصی افراد مساله مهمی است.
این نماینده با بیان اینکه ایرانسل و دیگر اپراتورها متعهد به حفظ اطلاعات شخصی کاربران هستند، گفت: افراد متضرر می توانند به دستگاه های قضایی شکایت کنند؛ در صورتی که کوتاهی از سوی دستگاه های مرتبط باشد، باید با آن ها برخورد شود و اگر دستبرد هکرها غیرقابل مدیریت بوده، باید برای جلوگیری از تکرار مجدد تدابیر امنیتی لازم در نظر گرفت.
پژمان فر توضیح داد: دستبرد هکرها به اطلاعات شخصی بخشی از مشترکان ایرانسل می تواند مخفیانه در بخش های دیگر نیز در جریان باشد اما معلوم نیست این اتفاق مخفیانه در کدام بخش ها همچون تلگرام یا دیگر فضاهای مجازی در جریان است، به همین دلیل راه اندازی «شبکه ملی اطلاعات» ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه تا زمانی که «شبکه ملی اطلاعات» راه اندازی نشود، باز هم شاهد دستبرد به اطلاعات کاربران در شبکه های مجازی خواهیم بود، افزود: وزارت ارتباطات باید نسبت به راه اندازی این شبکه که امنیت کاربران را تضمین می کند، هرچه سریع تر اقدام کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">