ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مشکلات طرح «نسخه‌نویسی الکترونیک»

| جمعه, ۱ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: با الکترونیکی شدن پرونده بیماران و همچنین نسخه نویسی، قطعا جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها گرفته شده و احتمال وقوع بسیاری از انحرافات، تخلفات و خطاها به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.
محمدباقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با فارس، ضمن تشریح مزایای الکترونیک شدن نسخه‌ها و بحث پرونده الکترونیک اظهار داشت: عملیاتی شدن پروژه‌هایی که بر پایه دولت الکترونیک است، به معنای واقعی کلمه می‌تواند کمک بسزایی به ابعاد مختلف حوزه بهداشت و درمان کند و بسیاری از دغدغه‌ها و تردیدها را برطرف سازد.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن پرونده بیماران و همچنین نسخه نویسی، قطعا جلوی بسیاری از دوباره کاری‌ها گرفته شده و احتمال وقوع بسیاری از انحرافات، تخلفات و خطاها به طور محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته رئیس انجمن داروسازان ایران، پایش مصرف داروها به تفکیک مناطق جغرافیایی و نیز در اختیار داشتن داده‌های آماری ساختارمند، از دیگر مزایای اجرای این پروژه‌ها است.

وی تصریح کرد: در خصوص مباحثی که مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های اینترنت است، توجه به دو نکته حائز اهمیت است.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: نکته اول اینکه باید زیرساخت‌های فنی مناسب برای اجرای این پروژه‌ها باید فراهم شود.یعنی شرایطی ایجاد شود که سامانه‌های الکترونیک، دچار اختلال و یا مشکلاتی از قبیل قطعی نشود.

ضیا اضافه کرد: نکته دوم، محل جبران هزینه‌های پرسنلی، سخت افزاری و اینترنتی این پروژه‌ها است. نباید این هزینه‌ها بر سر داروخانه آوار شود.

وی تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران به مزایای عملیاتی شدن پروژه‌هایی از قبیل پرونده الکترونیک و نسخه نویسی الکترونیک اذعان دارد و قویا از آن ها حمایت می‌کند ولی سیاست‌گذاران نظام بهداشت و درمان کشور هم باید برای معضلات فوق‌الذکر، چاره‌اندیشی کنند و داروخانه‌ها را معضلات جدید مواجه نسازند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">