ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطالباتی که خاطره شد

| شنبه, ۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - چند دهه‌ای می‌شود که فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون بسیاری دیگر از صنوف، درخواست اصلاح شیوه اخذ بیمه از شرکت‌ها و قراردادها و اصلاح رویکرد دارایی در اخذ مالیات و ارزش افزوده را همواره در صدر مطالبات خود از تشکل‌های صنفی و در رایزنی با دولت‌ها داشته‌اند.


لیکن در حالیکه این مطالبه قدیمی و تشکیل انبوهی از کمیته‌های مشترک و جلسات پیرامون آن، نشان از بقای چالش‌ها و حل نشدن بسیاری از آنها دارد، امروز کسب‌وکارها با سیلی از قوانین، مقررات، بخشنامه‌ها، سامانه‌ها و تکالیف بیمه‌ای و مالیاتی جدید و رو به افزایشی مواجه هستند که مطالبات کهنه ایشان را تبدیل به خاطره کرده و اکنون با معضلاتی مواجه هستند که تا سال‌های آتی نیز دامن آنها را خواهد گرفت.
لذا دیگر این تنها رکود اقتصادی، کاهش مشتریان و قدرت خرید، جهش‌های مستمر نرخ تورم و ارز، عدم تناسب حقوق و دستمزدها و خروج کارکنان و ... نیست که مدیران کسب‌وکارها در صنوف مختلف را دست به گریبان کرده و حالا مقررات جدید مالیاتی نیز لرزه به اندام آنها انداخته است.
از سوی دیگر، به طور کلی درک عموم مردم از افزایش انواع مالیات و عوارض، آن است که این تغییرات نه تنها به منزله بهبود شرایط، تسهیلات و خدمات بهتر و بیشتر نیست بلکه به معنای جهش بیشتر نرخ کالا و خدمات و کاهش کیفیت آنهاست که بهای آن نیز از جیب کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان نهایی می‌رود.
اما در این میان نه تنها خبری از کاهش حجم دولت و دستگاه‌های بودجه‌بگیر نیست، بلکه افزایش 50درصدی درآمدهای دولت از محل مالیات‌ها نیز هدفگذاری شده است.
این روزها شبکه‌های اجتماعی از انواع مطالب و کلیپ‌هایی پر شده که در حال ارایه تحلیل‌هایی از تبعات آتی این تغییرات بر زندگی مردم هستند. در این میان برخی مدیران و کارکنان از هم اکنون و حتی قبل از اتمام سال جاری به فکر تغییرات، تعدیل، تعطیلی و مشاغل جایگزین افتاده‌اند.
از سوی دیگر وجود ابهامات و پرسش‌های بی‌پاسخ در خصوص نحوه اجرای مقررات جدید، یکی دیگر از بلاتکلیفی‌هاست، لیکن کسانی که گذرشان به بیمه و مالیات می‌افتد با یک عدد و مهر و امضای پای آن مواجه هستند که آن را قطعی و لازم‌الاجرا می‌داند و ارباب رجوع! باید از این اتاق به آن نهاد، بحث و دوندگی را آغاز کند.
مخلص کلام اینکه، باز‌ماندگان شرایط فعلی، باید مطالبات قبلی خود را فراموش کرده و آن را خاطره بدانند و از اکنون سرگرم تشکیل جلسات و کمیته‌ها و خواسته‌های جدید باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">