ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معیارهای انتخاب اپراتورهای برتر ارتباطی

| سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر داد از اول بهمن ماه دوره ششم ارزیابی، رتبه بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات آغاز می شود.

«غلامرضا داداش زاده» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ارزیابی اپراتورهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط این رگولاتوری کمک به مردم در انتخاب درست اپراتور ارائه دهنده خدمت است.
وی اضافه کرد: این ارزیابی سالیانه مطابق با الگوی بومی تدوین شده از سوی رگولاتوری انجام می شود.
وی گفت: اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پایه این الگو، در هشت معیار رهبری و راهبرد، نگاه مشتریان، مدیریت منابع انسانی، منابع و مشارکت ها، نتایج جامعه، فرایندهای سازمانی، نظر کارکنان و نتایج کلیدی عملکرد ارزیابی می شوند.
داداش زاده بزرگ ترین تفاوت این دوره ارزیابی ها را تاکید بر توسعه کسب و کارهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و ادامه داد: اپراتورهایی که به توسعه کسب و کار در کنار توجه به رضایت مردم پرداخته اند، امتیاز بیشتری خواهند گرفت.
داداش زاده افزود: ارزیابی اپراتورها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بهترین تشویق و تنبیه برای آنهاست؛ زیرا سبب می شود مردم با توجه به نتایج این ارزیابی ها به سوی اپراتوری بروند که خدمت بهتر می دهد و به تعهد خود پایبند بوده است.
وی ارزیابی اپراتورهای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از وظیفه های سازمان رگولاتوری برشمرد و گفت: میزان پایبندی اپراتورها به تعهد خود در ارائه مطلوب خدمات مهمترین نتیجه این ارزیابی هاست.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از برگزاری جشنواره ششم فناوری اطلاعات و ارتباطات در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: نتایج ارزیابی های صورت گرفته با لحاظ کردن عملکرد یکساله اپراتورها در این جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته او، ایران سه اپراتور سیار کشوری دارد و فقط شرکت مخابرات ایران اپراتور ثابت تلفن است که با مجموعه استانی ها ارزیابی می شود.
داداش زاده افزود: شرکت هایی که در سال 1394 با دست کم یکی از پروانه های Wimax (پروانه سراسری ارتباطات بی سیم ایران)، پروانه ارائه خدمات انتقال داد ه ها از طریق ماهواره (SAP)، پروانه ارائه خدمات انتقال داده ها (PAP) یا پروانه ارایه خدمات عمومی تلفن ثابت (PSTN) فعالیت کرده اند، ارزیابی و رتبه بندی می شوند.
همچنین شرکت های دارای پروانه های جدید ارتباطات ثابت (FCP)، بر اساس پروانه پیشین ارزیابی می شوند.
پیش از این داداش زاده گفته بود اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت (ADSL) بر اساس نظرسنجی از کاربران در پنج محور کیفیت، تناسب قیمت و تنوع سرویس، رسیدگی به شکایت ها، پشتیبانی، ارزشگذاری به مشتریان و وفاداری ارزیابی و رتبه بندی می شوند.
«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از این اعلام کرده بود: نقش ما نظارت بر شرکت هاست و آنها که به وظایف خود عمل نمی کنند تذکر می گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">