ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مغز انسان را هک کردند

| شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

تصور کنید که کسی از راه دور مغز شما را کنترل کند، بدن تان را کنترل کند و ارتباط میان عضلات و مغزتان را قطع کند به طوری که دیگر مغز امکان ارسال دستور به اندام های بدن تان را نداشته باشد. حتی تصور این موضوع هم ترسناک است و انسان را یاد زامبی هایی می اندازد که هیچ اراده ای از خود ندارند. اما جالب است بدانید که دانشمندان موفق به انجام این کار شده اند.
BGR- اگر سریال بازی تارج و تخت را می بینید، حتما با دیدن زامبی های سرزمین شمالی و آمدن زمستان، با خود گفته اید که در دنیای ما این موضوع به چه شکل می تواند ترجمه شود؟ آیا دولت ها و شرکت ها و اشخاص قدرتمند می توانند از مردمی که روح خودشان را از دست داده اند، آدم هایی مطیع در خدمت اهداف شان درست کنند؟
اینها در نگاه اول سناریوهایی هستند که بسیار بعید و دور از دسترس می نمایند. اما در مقام عمل دانشمندان از چیزی که من و شما فکر می کنیم، با شتاب بیشتری به این سمت حرکت می کنند.
دانشمندان موفق به انجام این کابوس علمی- تخیلی در دنیای واقعی شده اند؛ هر چند که این کار فعلا در مقیاس بسیار کوچک و فقط در حد اجبار به دویدن، خشک شدن در یکجا و تحت کنترل درآوردن چند اندام انسان بوده است. 
در تحقیق تازه ای که پژوهشگران کالج هنر و علوم بوفالو به رهبری پرفسور آرند پراله انجام داده اند، در گروهی از موش ها با استفاده از تحریک مغناطیسی-گرمایی، انجام حرکات خاصی مانند دویدن، بی حرکتی و خشک زدن یا از دست دادن کنترل اندام های تحتانی القا شد.
دانشمندان باید به نوعی مدارهای عصبی را تغییر می دادند که میدان های مغناطیسی بتوانند تحریکشان کنند. برای این کار، نورون ها از نظر ژنتیکی طوری تغییر داده شدند که با گرما، سیگنال عصبی ارسال کنند. برای این کار ژنی به نام TRPV1 در این نورون ها بارز شد و در پی آن ریزذراتی در غشای نورون های مغز پدیدار شد که وقتی تحت تاثیر میدان مغناطیسی قرار می گرفتند، مقداری گرما از خود آزاد می کردند. این گرما به نوبه خود باعث ارسال سیگنال های عصبی می شد.
حالا با تحریک مغناطیسی عمقی ناحیه استریاتوم، موش ها به دور می چرخیدند و با تحریک ناحیه بین استریاتوم پشتی و شکمی، موش های خشکشان می زد. به این ترتیب بدون جراحی و بدون نیاز به هیچ تراشه ای، دانشمندان قدرت کنترل حرکات موش ها را پیدا کردند. (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">