ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محمدرضا طلایی رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه جیتکس در روز 20 اکتبر پایان هفته‌جاری در دوبی، همایشی به منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ICT ایران و برقراری ملاقات‌های تجاری با شرکت‌هایی از جمله اپل، مایکروسافت و اوراکل در محل مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌تی‌آنالیز وی از برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ICT ایران در نمایشگاه جیتکس امارات خبر داد و گفت: براساس تفاهم‌نامه همکاری بین مجمع تشکل‌هایICT  و نمایشگاه جیتکس در نمایشگاه الکامپ سال گذشته، ملاقات‌های تجاری و برقراری ارتباط با مدیران ICT و مدیران جیتکس برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه هیات‌هایی از کشورهای مصر و نیجریه برای ملاقات تجاری با شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: در این ملاقات‌ها، مسوولان ایرانی از جمله روح‌الله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی ‌فناوری ریاست جمهوری، مرتضی موسویان رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، معاون تشکل‌های اتاق ایران و مدیران 4 تشکل ICT وابسته به اتاق بازرگانی ایران حضور دارند.

رییس مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران یادآور شد: پس از چند سال وقفه، امسال پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس با حمایت معاونت علمی‌ ریاست جمهوری برگزار شده است و درپی آن 11 شرکت از طریق پاویون و 3 شرکت به‌صورت مستقل در نمایشگاه جیتکس حضور دارند که این اعلام حضور در شرایط پساتحریم بسیار مفید خواهد بود.

وی با تأکید برضرورت حمایت سازمان توسعه تجارت از اینگونه اقدامات ،گفت: این سازمان اخیراً 100 میلیارد تومان برای حمایت از بخش خصوصی برای ارایه تسهیلات صادراتی در نظر گرفته و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته صنعت ICT از امکانات حمایتی و مشوق‌های توسعه صادرات محروم بوده است، انتظار داریم در دوره جدید حمایت‌ از بخش ICT  متوقف نشود.

طلایی اظهار امیدواری کرد: با تداوم این مسیر حمایتی، در نمایشگاه‌های آتی GSM بارسلونا و سبیت آلمان نیز شاهد حضور شرکت‌های ایرانی باشیم که در نهایت هدف افزایش رقم صادرات محقق شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">