ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منشور جهان یکپارچه دیجیتال به تصویب رسید

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو «جی 7» روز شنبه در پایان نشست دو روزه خود پیش از نشست ماه آینده سران، با انتشار بیانیه ای بر لزوم بکارگیری بخش خصوصی و تضمین جریان آزاد اطلاعات در فضای مجازی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» ‍ژاپن، در بیانیه پایانی این نشست که در شهر «تاکاماتسو» مرکز ایالت کاگاوای ژاپن برگزار شد، بر لزوم حمایت از سیاست های فناوری ارتباطات و اطلاعات و توسعه جریان اطلاعات در میان ملت ها تاکید شده است.
این بیانیه که با نام «منشور جهان یکپارچه دیجیتال» منتشر شده است، همچنین موضوع نظارت بر تیغ دو لبه فضای مجازی را از طریق مشارکت کامل و فعال دولت، بخش خصوصی، جوامع مدنی و سازمان های بین المللی مطرح می کند.
در حالی که هم اکنون آمار غیررسمی حاکی از دسترسی نداشتن بالغ بر 4 میلیارد نفر یا 60 درصد جمعیت جهان به اینترنت است،موضوع اهمیت توسعه زیرساخت ها برای فراهم آوردن امکان اتصال به اینترنت برای تمام مردم جهان از دیگر محورهای این بیانیه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا وزیران ارتباطات در این نشست همچنین راه های استفاده از فناوری های جدید برای کمک به رشد اقتصادی و مواجهه با چالش های جهانی را مورد بررسی قرار دادند.
اعضاء همچنین ضمن توجه به تاثیر فناوری های نوظهور در جایگزینی نیروی کار انسانی و تاثیر منفی آن ها بر بازارهای کار، برای تسهیل توسعه برخی فناوری ها نظیر روبات ها و هوش مصنوعی به توافق رسیدند.
تقویت همکاری برای مقابله با تهدیدهای فزاینده سایبری و حمایت از تحقیقات در این زمینه نیز از دیگر محورهای گفت وگوهای نشست وزیران فناوری اطلاعات بود.
اعضاء در پایان برای برگزاری نشست بعدی وزیران در ایتالیا به توافق رسیدند.
نتیجه نشست امروز به عنوان پایه و اساس گفت وگوهای ماه آینده سران 'جی هفت' مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نشست امروز پس از دیدار وزیران خارجه و کشاورزی 'جی هفت' برگزار شد و قرار است پیش از دیدار اصلی سران، چند نشست دیگر نیز در سطح وزیران محیط زیست، دارایی، انرژی و چند وزارت مهم دیگر برگزار شود.
اجلاس سران «جی 7» در روزهای 26 و 27 مه سال جاری میلادی (6 و 7 خرداد) به میزبانی ژاپن در شهر ساحلی «آیسه شیما» برگزار خواهد شد.
«گروه هفت» یا «جی هفت» متشکل از هفت کشور صنعتی دنیا شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، کانادا و ایتالیا است که پیش از حذف روسیه از این گروه به علت موافقت با الحاق شبه جزیره کریمه در جنوب اوکراین به خاک خود، با نام «جی هشت» شناخته می شد.

  • ۹۵/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">