ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منع دستگاه‌های اداری از دریافت کپی شناسنامه

| دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به زودی به مردم اعلام می شود تا نشانی و کدپستی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا ارائه خدمات ادارات دولتی به افراد از طریق آدرسهای ثبت شده باشد و دریافت کپی مدارک هویتی حذف شود.

سیف اله ابوترابی در گفت‌وگو با فارس گفت: سازمان ثبت احوال کشور با صدور کارت هوشمند ملی  به صورت عملی گامی بزرگ در تحقق دولت الکترونیک برداشته است.

وی در مورد احراز هویت دستگاه های اجرایی کشور از ثبت احوال و ثبت کدپستی افراد گفت: به زودی به مردم اعلام می شود تا نشانی و کدپستی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا ارائه خدمات ادارات دولتی به افراد از طریق آدرسهای ثبت شده در پایگاه ثبت احوال باشد.

وی افزود: طرح حذف کپی مدارک هویتی برای ارائه به دستگاه های اداری، در حال حاضر در سه استان سمنان، خوزستان و قم به صورت آزمایشی انجام شده است.

ابوترابی با بیان اینکه الزام به ارائه کپی مدارک از جمله مشکلات در دستگاه های اداری کشور است و با اجرای این طرح امیدواریم این مشکلات برطرف شود چراکه با اجرای این طرح، دستگاه‌های اداری از دریافت کپی شناسنامه منع می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال در این زمینه مشکلی ندارد، ادامه داد: با حذف کپی مدارک هویتی، احراز هویت از طریق سامانه‌ای به صورت برخط، در این استان ها انجام می‌شود و قرار است که این طرح به کل کشور تعمیم داده شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این کار فراهم شده و منتظریم دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل شوند تا حذف کپی مدارک در هر سیستمی در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همچنین احراز هویت بانکها از سامانه استعلام هویت ثبت احوال اعتماد مردم به دستگاه ها را به دنبال خواهد داشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">