ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهلت دریافت کارت هوشمند ملی تمدید شد

| سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

سخنگوی سازمان ثبت احوال از مهلت مجدد برای ثبت نام کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: افراد فاقد کارت هوشمند می‌توانند در سه ماه اول سال آینده در سامانه ثبت نام کنند.

سیف الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر  از رفع اختلالات سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: مشکل سایت چند روز گذشته برطرف شده است و در حال حاضر اختلالی در انجام مراحل پیش ثبت نام وجود ندارد.

وی در مورد اخد وجه در زمان پیش ثبت نام نیز افزود: در سامانه جدید تا زمانی که ثبت نام کامل انجام و رسید صادر نشود هیچ پولی برای ثبت نام از متقاضیان دریافت نمی شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: ممکن است در زمان اختلال در سامانه قدیم مشکلی در مورد اخذ وجه از حساب کافی نت ها بودجود آمده باشد که در این صورت به اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خود مراجعه کنند تا نسبت به رفع مشکل این افراد اقدام شود.

ابوترابی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا افرادی که موفق به پیش ثبت نام در سامانه نشده اند بتوانند در ماه های ابتدایی سال آینده برای ثبت نام کارت هوشمند اقدام کنند، افزود: وزیر کشور نیز شخصا این موضوع را پیگیری می‌کنند و در صورت تایید نهایی در سه ماه اول سال آینده افراد فاقد کارت هوشمند می‌توانند در سامانه سازمان ثبت احوال ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ میلیون نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند، گفت: کارت ملی هشت تا 10 میلیون نفر نیز همچنان اعتبار دارد و فعلا نیازی به ثبت نام کارت هوشمند ندارند.

به گفته سخنگوی سازمان ثبت احوال، ۲ میلیون نفر نیز تا پایان سال مراحل پیش ثبت نام را انجام می دهند و در نهایت ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر از هموطنان باقی مانده که نیاز به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی دارند و سازمان ثبت احوال برای رفع نگرانی این افراد در حال پیگیری برای ایجاد مهلت ثبت نام برای آنان است.

ابوترابی در پایان اظهار داشت: چنانچه این افراد موفق نشدند کارهای پیش ثبت نام را در روزهای پایانی سال انجام دهند پیگیری می کنیم تا بتوانند در ابتدای سال آینده نسبت به این موضوع اقدام کنند. تعداد افرادی که هنوز کارت هوشمند ملی را نگرفته اند شامل نوجوانانی نیز می شود که سال آینده ۱۵ ساله می شوند.  

 

صدور ۵.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در استان تهران
استاندار تهران با اشاره به صدور ۵.۵ میلیون کارت هوشمند ملی در استان تهران، گفت: کارت های ملی قدیمی پایان اسفند ۹۶ از درجه اعتبار ساقط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی در نشست جمعیتی استان تهران که با حضور مدیرکل ثبت احوال استان و مدیران استانی برگزار شد، با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در بهبود برنامه ریزی ها در استان، افزود: ثبت وقایع حیاتی در جهت آینده پژوهی و برنامه ریزی برای آینده بسیار کمک می کند و در این زمینه آمار دقیق وقایع حیاتی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: در برنامه ریزی های کلان از جمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، موضوع آمارهای جمعیتی بیشتر اهمیت دارد، به عنوان مثال طی سال های گذشته به دلیل نبود آینده نگری، ظرفیت های دانشگاهی بسیاری احداث شد اما چون تعداد جوانان و دانشجویان در چند سال اخیر کاهش یافته است، امروز بسیاری از صندلی های دانشگاهی خالی از دانشجو شده اند.

استاندار تهران با اشاره به پایان مهلت اعتبار کارت های ملی قدیمی، گفت: در پایان اسفندماه کارت های قدیمی ملی از اعتبار ساقط است و همه شهروندان باید برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کنند.

مقیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر در کشور کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند که حدود ۴۰ درصد جمعیت واجدین شرایط را شامل می شود.

وی افزود: در استان تهران ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی را دریافت کرده اند که نزدیک به ۵۲ درصد جمعیت مشمول را به خود اختصاص می دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">