ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

موادفروشان به فضای مجازی رفته‌اند

| شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

با رشد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مسافر و کالا، احتمال سوء استفاده از این فضا از سوی قاچاقچیان موادمخدر نیز وجود دارد، موضوعی که رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از رصد و برخورد با موارد مجرمانه در آن خبر داده است.

سرهنگ محمد بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال قاچاق موادمخدر از سوی رانندگان برخی از تاکسی‌ها یا پیک‌های موتوری اینترنتی گفت: در بحث توزیع موادمخدر رویکرد جدید قاچاقچیان بیشتر در حوزه فضای مجازی است تا حوزه شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی مسافر و کالا . در حوزه فضای مجازی نیز با تشکیل دایره‌ ویژه فضای مجازی در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم و چندین باند فعال در فضای مجازی را هم شناسایی و منهدم کردیم.

وی در مورد نظارت بر استارت‌آپ‌ها و تاکسی‌های اینترنتی نیز گفت:‌ در این مورد نیز چنین مواردی بسیار اندک است و عمدتا در موارد انگشت شمار هم رانندگان از آن بی‌خبر بوده‌اند، اما در این مورد پیگیر هستیم و ما رصد لازم را انجام داده و با موارد مجرمانه برخورد خواهیم کرد.

بخشنده ادامه داد:‌ به طورکلی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها هنگام دریافت مجوز باید به پلیس مراجعه کنند که در آنجا نیز مسئولان و مدیران این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها از سوی کارشناسان پلیس مبارزه با موادمخدر توجیه می‌شوند و موارد و توصیه‌های لازم به آنان ارائه می‌شود تا در دام افراد سودجو نیفتند . در مجموع به دلیل همین اقدامات است که در این فضا چنین جرائمی نداریم.

  • ۹۸/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">