ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید میرجلالی دبیر کارگروه صیانت از ناشران و مدیر نشر ویرایش که دیروز در جمع ناشران و خبرنگاران حاضر در انبار کتابهای‌های توقیفی گفت: حجم انباری که این روزها کتابهای قاچاق کشف شده را در خود جای داده است به بیش از ۱۲۰۰ متر مربع می‌رسد و گفته می‌شود ارزش ریالی این آثار توقیف شده نیز بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است و البته تعداد آنها بیش از ۵۰۰ هزار جلد.

میرجلالی دیروز در باره سرنوشت این کتابها نیز گفت که کارگروه صیانت معتقد است تمامی این آثار باید معدوم و مبدل به خمیر شود و ابدا راهی برای حضور دوباره آنها در چرخه نشر نمی‌توان متصور بود که این موضوع در انتظار نظر قاضی پرونده است.

ماجرای کتابهای قاچاق و عرضه فایل‌های دیجیتالی آنها در فضای مجازی نیز روز گذشته مورد توجه دبیر کارگروه صیانت بود تا جایی که او خبر از ارسال نامه‌ای از سوی اتحادیه به پاول دورف مدیر تلگرام برای مقابله با کانال‌های عرضه و فروش این کتابها داد.

وی در عین حال به این مساله نیز تاکید داشت که بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی عرضه کننده این اثر برای ایجاد شدن در قالب پلتفرم تعریف شده وزارت ارشاد عمل نکرده‌اند و در نتیجه نمی‌توان به آنها برخوردی کرد؛ برخوردی که به گفته وی در بهترین حالت شامل فیلترینگ می‌شود.

وی اما در این میان از شگردهای تازه فروشندگان این آثار در فضای مجازی نیز سخن گفت که شامل فروش و پرینت بر مبنای تقاضا می‌شود.

  • ۹۷/۱۱/۲۹

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">