ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نامه مدیران فناوری به ترامپ در حمایت از مهاجران

| دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

صدها مدیر اجرایی شرکت های فناوری آمریکا در نامه ای سرگشاده به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خواستار منع توقف اجرای قانون موسوم به داکا (DACA) شدند.
فناوران- داکا طرحی است که در سال 2012 به دستور باراک اوباما، رییس جمهوری وقت آمریکا برای حفاظت از آن دسته مهاجران غیرقانونی اجرایی شد که نقش چندانی در ورود غیرقانونی به این کشور نداشتند و در سنین کودکی به آمریکا برده شده بودند. این افراد بر این اساس می توانند با رعایت برخی مقررات و محدودیت ها، روادید موقت دریافت کنند و به کشورهای مبدا مسترد نشوند. حال اما شنیده ها حکایت دارد که ترامپ امکان لغو این قانون حفاظت از مهاجران غیرقانونی را که در زمان کودکی به آمریکا برده شده بودند و با اصطلاح «رویاپردازان» شناخته می شود، بررسی می کند و احتمال دارد این تصمیم در روزهای آتی اعلام شود.
این مهاجران باید مجوز خود را هر دو سال یک بار تمدید کنند و آنطور که نهادهای قانونی آمریکا گفته اند، هم اکنون حدود 800 هزار نفر در خاک این کشور چنین مجوزی را در اختیار دارند و امکان اخراج آنها وجود دارد. 
با انتشار شایعاتی درباره احتمال لغو این برنامه در هفته اخیر، گروه های مختلفی از دولت ترامپ خواستند آن را حفظ کند. در تاریخ 14 اوت بیش از 100 نفر از اساتید حقوق نامه ای را خطاب به ترامپ امضا و عنوان کردند که این برنامه کاملا قانونی است. روز چهارشنبه نیز بیش از هزار و 850 نفر از فرمانداران، دادستان ها، رهبران مذهبی، روسای پلیس، ماموران کلانتری و رهبران جامعه مدنی با امضای بیانیه ای از ترامپ خواستند از لغو این برنامه خودداری کند. صدها تن از رهبران تجاری و فناوری نیز از جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون گرفته تا ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نامه مشابهی را برای ترامپ ارسال کردند. علاوه بر این، مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، جک دورسی، مدیرعامل توییتر و تیم کوک، مدیرعامل نیز در فهرست امضاکنندگان این نامه وجود دارند.
مدیران اجرایی غول های فناوری در نامه خود نوشتند: تمامی دارندگان این مجوز در آمریکا رشد کرده اند، نام شان در اسناد دولت ثبت شده، تست ها و بررسی های گسترده ای روی شان انجام گرفته است و مالیات شان را هم پرداخت می کنند. هم اکنون بالغ بر 97 درصد از این افراد در مدارس ما درس می خوانند و پنج درصد نیز کسب وکار خودشان را راه انداخته اند. 65 درصد از این افراد برای خود وسیله نقلیه خریداری و 16 درصد نیز اولین منزل شان را در آمریکا تهیه کرده اند. دست کم 72 درصد از 25 شرکت برتر آمریکا که اسامی شان در فهرست 500تایی فورچون آمده است، شماری از این افراد را در استخدام خود دارند.
در این نامه همچنین آمده است: اقتصاد ما 3/460 میلیارد دلار از درآمد ناخالص سالانه خود و همچنین 6/24 میلیارد دلار از درآمدهای تامین اجتماعی و همچنین مالیات های پرداختی به بخش پزشکی و سلامت را در نتیجه اخراج این افراد از دست خواهد داد.

  • ۹۶/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">